Avatar billede moabou88 Mester
22. maj 2015 - 16:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Word ikon forsvundet fra tekst filer

jeg havde på min bærbar installeret office 2010 da jeg så fik tilbudt 2013 gratis på studiet hentede jeg naturligvis det.

jeg besluttede mig så derfor for at afinstallere office 2010 fra min bærbar i dag. med det resultat at alle ikoner fra samtlige filer forvandt.

forstået på den måde at word ikonet forsvandt fra word filerne, og excel ikonet forsvandt fra  excel filerne..

Men jeg kan stadig åbne filerne uden problemer, men det e bare træls at se en fil uden " ikon" men bare med en hvid firkant.

hvordan får jeg rettet op på det problem?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. maj 2015 - 16:46 #1
Hvilket styresystem kører du Office på?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. maj 2015 - 17:02 #2
Eks. Windows 7 gå til start i søgefeltet skriv Word  højre klik på ikonet og tryk på vis filplacering nu kan du ved at højre klikke på ikonet vælge hvor du vil plaseren programmet!
Avatar billede poko1 Ekspert
22. maj 2015 - 17:31 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2015 - 17:58 #4
Højreklik på et dokument/regneark (en af hver) og vælg 'Åbn med' og der vælger du 'Vælg standardprogram' og peger til word hhv excel.
Avatar billede moabou88 Mester
22. maj 2015 - 18:58 #5
kører med win. 7
ved ikke om du misforstår mig.

Det er ikke selve word "programmet" men de tekst filer jeg har gemt på min bærbar.

altså når jeg skriver en rapport og gemmer det, så er filen der, men ikonet er væk.

jeg fulgt den vejledning du har angivet, men her placere jeg jo bare word på skrivebordet.
Avatar billede moabou88 Mester
22. maj 2015 - 18:59 #6
Claese57

Det har jeg prøvet, men der sker ikke noget. ikoner ændre sig ikke af den grund
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2015 - 19:04 #7
du mangler lige at finde feltet 'brug dette program fremover' som der skal være hak i.
Avatar billede moabou88 Mester
22. maj 2015 - 20:01 #8
det hjalp heller ikke.

men problem solved.'

jeg løste problemet ved at gå ind i kontrolpanel / fjern programmer.

højreklikkede på office 2013 og klikke derefter på redigere og dernæst reparere.

så arbejde maskinen 15 min. og så var problemet løst.

men 1000 tak fordi i tog jer til til at hjælpe
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2015 - 20:12 #9
ok - læg et svar selv så spg lukkes.
Avatar billede moabou88 Mester
23. maj 2015 - 11:17 #10
XX