Avatar billede visto Professor
22. maj 2015 - 18:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan Access køre på Mac?

Jeg har en kæmpe og avanceret database lavet i Microsoft Access. Er der nogen mulighed for at køre videre med den på en Mac? - forstået som både læse og skrive videre i den uden problemer af nogen art.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2015 - 19:06 #1
jeg ville så lave en boot-løsning, så der var windows som mulighed.
Avatar billede visto Professor
22. maj 2015 - 19:18 #2
Kan du uddybe? En ting er Windows. En anden ting er Access.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2015 - 19:26 #3
https://www.apple.com/dk/support/bootcamp/
så har du et parallelt boot, hvor du vælger mellem osx og windows. I windows har du så installeret access - det er 100% kompatibelt der.
Du skal have en legal windows-licens - drivere til windows er på osx-cd.
Avatar billede visto Professor
22. maj 2015 - 21:06 #4
Skal det forstås som, at en Windows installeret på en Mac på denne måde vil opføre sig fuldstændig som på en PC, og at jeg dermed kan installere samtlige programmer, som jeg ikke måtte kunne finde i Mac-version?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2015 - 06:34 #5
Det vil det være.
Avatar billede visto Professor
23. maj 2015 - 09:08 #6
OK. Tak for hjælpen. Læg venligst svar til point.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2015 - 09:29 #7
bare luk selv
Avatar billede visto Professor
23. maj 2015 - 10:24 #8
Lukker hermed.