Avatar billede dadane Novice
22. maj 2015 - 19:18 Der er 1 løsning

XAMPP - hvordan ændre jeg settings?

Jeg har lige installeret xampp på min windows 8 maskine.
Nu er jeg så ved at installere Moodle.

Den klager sig noget, dels over php_extension intl.
Jeg har været inde i /.../XAMPP/php/php.ini og ændre således:

extension=php_intl.dll
(altså fjernet det ; der var før)

[intl]
intl.default_locale = da_utf8
; This directive allows you to produce PHP errors when some error
; happens within intl functions. The value is the level of the error produced.
; Default is 0, which does not produce any errors.
intl.error_level = E_WARNING
(altså fjernet et par ; og tilføjet da_utf8).

Derudover klager den over:
php_setting    opcache.enable er ikke enabled.
Jeg har skrevet:
opcache.enable true
som sidste linje i samme php.ini fil (altså: /.../XAMPP/php/php.ini)

Endeligt klager den over 'slasharguments'
Jeg har været inde i .httpd.conf (/.../XAMPP/apache/conf/httpd.conf) og har tilføjet:
AcceptPathInfo On
umiddelbart under den linje hvor der står
AcceptPathInfo On

Så umiddelbart tror jeg at jeg har gjort det rigtige, - men det er Moodle ligeglad med. Den kommer med samme fejl.
Skal jeg genstarte xampp eller på anden vis loade de nye settings???
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2015 - 15:57 #1
du skal have lukket helt ned for xampp og startet den igen før den indlæser grund-data om opsætningen.
Når du kører opsætnings-bat-filen er der to muligheder. Installation på disk (sti er inkl drev-bogstav internt) og usb (sti relativ, uden drev-bogstav). Du kan prøve dem begge.