Avatar billede ivanouw Novice
23. maj 2015 - 09:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Standby virker forkert

Jeg har haft stor glæde af at bruge 'Standby' i stedet for 'Luk', når jeg slukker PC'en, sådan at jeg ikke skulle vente på ny opstart, og sådan at jeg har kunnet fortsætte mine programmer hvor jeg slap.

Standby plejer at virke sådan at maskinen slukker. Nu er den, uden at jeg kan se nogen årsag, begyndt ikke at slukke maskinen helt. Der er stadig aktivitet. Harddisken og køleviften kører stadig, og jeg kan starte maskine bare ved at trykke på mellemrumstangenten.

Da jeg er bange for slid og overophedning, bliver jeg nu nødt til at slukke maskinen helt med 'Luk'

Er der nogen der kan forstå hvad det er der er sket, og kan hjælpe mig med igen at få maskinen til at slukke helt ved 'Standby'?

Jeg bruger Win XP.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2015 - 11:38 #1
Der er to typer. Standby og dvale, og det er dvale, du vil have. På nyere win ligger det i kontrolpanel/strømstyring. Så se der.
Avatar billede ivanouw Novice
23. maj 2015 - 12:02 #2
Jamen, det virker jo perfekt. Så mange tak for hjælpen. Send lige et 'svar', så jeg kan give dig points.

Tak igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2015 - 12:20 #3
Bare læg et svar selv, jeg har point nok.
Avatar billede ivanouw Novice
23. maj 2015 - 13:26 #4
Jeg var ikke klar over placeringen i kontrolpanelet. Det virkede fint.