Avatar billede Uvanga Ekspert
23. maj 2015 - 10:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde PC MAC adresse

Når jeg kører kommando: ipconfig /all - eller getmac fremkommer der flere linjer med mac/device numre. Jeg synes det er lidt vanskeligt at definere hvilken linje med MAC adresse der gælder for PC. Det skal nævnes at jeg er tilsluttet Internet, når jeg kører kommandoen. Skal jeg være Offline?
Nogen der har et tips hvordan jeg endegyldigt kan sige at det er denne MAC adresse der tilhører PC?
Eller en helt anden, måske bedre eller nemmere måde at finde PC MAC adresse??

På forhånd Tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2015 - 11:15 #1
Der er typisk ikke en mac-adresse til en pc. Der er en til hver net-kort. Så en til lankort, en til wifi.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. maj 2015 - 13:20 #2
Hvis du er på via kabel så er det lan kortets mac adresse og hvis du er tilsluttet trådløst så er det det trådløse netkorts mac adresse.
Mac adressen er som dådan unik.. Det betyder at ingen andre har samme mac adresse medmindre man kan finde ud af at ændre den..

Mindes dog kun det gælder trådløse enheder.. Det udelukker ikke enheder der er koblet på via lan kabel (mindes jeg ikke)
Avatar billede Uvanga Ekspert
23. maj 2015 - 14:42 #3
claes57 venligst læg et svar.
Jeg har forsket lidt videre, hvis man bruger kommandoen: getmac /v står der et device navn ud for hver macadresse.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2015 - 15:51 #4
ligemeget med point til mig - bare luk selv.
Avatar billede Uvanga Ekspert
23. maj 2015 - 19:10 #5
Spørgsmål hermed lukket.