Avatar billede SusSkjoldager Nybegynder
23. maj 2015 - 18:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forudbetalt husleje

Min datter bor til leje i et tidsbegrænset lejemål. Hun har forudbetalt 2 mdrs husleje. Betyder det, at hun ikke skal betale husleje de sidste 2 mdr af lejeperioden?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2015 - 18:26 #1
ja - hvis lejl er opsagt med korrekt varsel.
Avatar billede milter Ekspert
23. maj 2015 - 22:14 #2
Jeg vil mene, det afhænger af ordlyden i kontrakten, og om der er betalt særskilt depositum. Se linket herunder:

http://www.boligportal.dk/boligudlejning/infoomudlejning/Depositum
Avatar billede SusSkjoldager Nybegynder
24. maj 2015 - 09:16 #3
Hun har lejet lejligheden i en tidsbegrænset periode, så lejemålet ophører automatisk 30/7. Hun har betlat depositum og 2 mdrs forudbetalt husleje. Skal hun betale for juni og juli og så senere få pengene refunderet, eller sidder hun "gratis" i juni og juli?
Avatar billede finb Ekspert
24. maj 2015 - 14:04 #4
Hej Sus,

hun HAR betalt for juni og juli (medmindre lejen er steget i mellemtiden), og bor derfor "gratis" i juni og juli.

Hvis der er ødelagt noget i lejligheden, som din datter skal erstatte, kan udlejer evt. tilbageholde noget af det forudbetalte, men depositum burde tage højde for dette.

Men for en sikkerheds skyld ville jeg skrive en mail til udlejer, fx:

"Til almindelig orientering - da der er forudbetalt husleje for juni og juli 2015, indbetaler jeg i dette lejemål husleje for sidste gang primo maj 2015, dækkende maj 2015"

Hvis du får noget bøvl, så skriv her igen eller LLO.DK
Mvh finb