Avatar billede jkrons Professor
25. maj 2015 - 13:51 Der er 5 kommentarer

Kan ikke slette filer

Styresystem Windows 7

Jeg har netop siddet og rettet nogle jpg filer med programmet Photoscape, som jeg har gjort mange gange før. Ændringerne er gemt, men nu kan jeg ikke åbne de pågældende filer. Der sker simpelthen ingenting, når jeg prøver.

Jeg vil så slette filerne, men det kan jeg heller ikke. Jeg får bare at vide, at jeg ikke har tilladelse til at udføre handlingen. Ser jeg på filernes egenskaber under Sikkerhed får jeg at vide, at jeg ikke har tilladelse til at se eller redigere objektets tilladelsesindstillinger. Skifter jeg til Ejer, kan den nuværende ejer ikke vises, og prøver jeg at overføre ejerskabet til mig selv, får jeg at vide, at "Den nye ejer kunne ikke indstilles".

Jeg har prøvet at slette filerne via en command prompt, men selv om jeg fjerner alle attributter får jeg bare Adgang nægtet, når jeg prøver at slette eller omdøbe.

Jeg har også prøvet med Dr. Delete, men jeg kan ikke vælge de filer, jeg gerne vil have slettet.

Nu savner jeg gode forslag til at komme af med disse filer, som ser ret almindelige ud. De hedder fx P7290079, men selv om jeg kører med Store ikoner, viser de ikke billedets indhold.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2015 - 14:18 #1
den helt enkle er at brænde en cd med linux. De kan køre uden at man installerer noget - og de er helt ligeglade med windows-sikkerhedsindstillinger. Så bare kør fx mint, og find filer frem i dens stifiner. Slet, og luk linux ned - udtag cd, og så er windows på plads.
http://www.linuxmint.com/download.php
bare tag MATE 32-bit versionen.
Avatar billede jkrons Professor
25. maj 2015 - 14:52 #2
Det prøver jeg.
26. maj 2015 - 06:42 #3
... eller HiRensBoot CD (Mini XP)

http://www.eksperten.dk/guide/1463
Avatar billede jkrons Professor
29. maj 2015 - 12:38 #4
Jeg har desværre ikke haft tid til at afprøve noget som helst, men håber at få tid til det i weekenden.
Avatar billede jkrons Professor
23. august 2015 - 12:43 #5
Det tog sin tid, men lykkedes til sidst ved at installere Linux. Cales57 læg et svar, så skal du få point.