Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 13:27 Der er 18 kommentarer

Sortere efter drop down boks

Hej

Hvordan kan jeg sortere efter drop down boksens faner?

Jeg har en lang liste, som er opdelt i forskellige kategorier. Kategorierne er lavet som en liste, i en drop down boks. Og her vil jeg gerne kunne vælge kategorierne individuelt, så kun den valgte vises. Det hele ligger i samme ark.

Kan det lade sig gøre? Har rodet lidt med sorter, og filter, men synes ikke at få det til at virke.

Mvh Carsten
26. maj 2015 - 13:30 #1
Det kræver vist en uddybende forklaring!

Hvad er f.eks.: drop down boksens faner???
Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 13:31 #2
Det er varekategorier f.eks

Affald:
Træ
Klinger:
Låse:

Osv. osv.

De er listet op i drop down boksen. samt ligger i en lang liste. Vil gerne sortere listen, efter valgte kategorier i drop down boksen
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2015 - 13:42 #3
Kunne du uploade filen?
Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 13:43 #4
Det er ikke en fil, men lavet direkte i excel
Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 13:47 #5
Ahh, var ikke helt med - Men nej har jeg desværre ikke mulighed for, da det er intern dokument i firma
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2015 - 13:48 #6
Kunne du så prøve at uploade en model, der viser elementerne fra den originale fil.
Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 13:56 #7
Næste problem er så at få uploadet en fil?
Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 14:05 #8
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2015 - 14:15 #9
Er løsningen ikke at anvende kolonnen "Kategori" som filter?
Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 14:17 #10
Jo det er muligt, men hvordan får jeg det så ført over til en drop down boks, hvor alle kategorierne er listet op, og man kan trykke?
Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 14:20 #11
Du skal forestille dig at under kategori er der flere vare der høre under den samme, f.eks 10 varenumre høre under Låse.
Alle disse 10 vare skal komme frem, når jeg vælger fanen Låse under drop down boksen.

I den liste jeg har, er der ca 2000 varenumre, fordelt på 150 Kategorier, så derfor skal ejg kunne sortere efter kategori, og kun få vist denne kategori
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2015 - 14:25 #12
Det er jeg med på - men kunne du så ikke oprette modellen både med varedata og drop Down-listen?
Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 14:26 #13
Jo, kan bare ikke se hvilken forskel det gør for en løsning?
Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 14:27 #14
Den ligger der nu :)
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2015 - 14:28 #15
Ok - den drop Down du taler om - er det fra Filtrering - eller?
Avatar billede crmk-as Nybegynder
26. maj 2015 - 14:32 #16
Den er lavet ud fra datavalidering, på en liste hvor alle kategorierne er listet op, som er placeret på et andet ark. Grunden til dette, er at der er flere af samme kategori, og derved kan jeg ikke genere den ud fra selve listen i skemaet
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2015 - 14:51 #17
Held og lykke med det..
Avatar billede store-morten Ekspert
27. maj 2015 - 18:20 #18
"Grunden til dette, er at der er flere af samme kategori, og derved kan jeg ikke genere den ud fra selve listen i skemaet"

Kategorier vil kun blive vist en gang i "Filter" funktionen.

Må output vises på ark2?