Avatar billede micwar Mester
26. maj 2015 - 14:03 Der er 3 kommentarer

En VBA kode der går bag og ser om en Excel ark er åben.

Hej
Jeg har en UserForm hvor man notere data.
UserFormen er synlig og Excel er usynlig (Application.Visible = False). Når man notere data gør den det i et andet Excel ark som man ikke ser, det hele forgår bag.
Når dagen er omme skal det andet Excel ark rename, sendes og renses så den er klar til næste dag. Alt det er på plads, MEN løber ind i at hvis det Excel ark som bliver skrevet i er åben når den skal sendes laver den en fejl og lukker ned. (END - DEBUG).

Nu kommer spørgsmålet.
Kan man lave en kode der tjekker om Excel arket er åben, og hvis det er så lukke den ned og gå vider med at sende?
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2015 - 14:11 #1
Hej Michael

Mener du skjule et bestemt ark - eller?
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2015 - 14:38 #2
Eller er det selve filen?
Avatar billede micwar Mester
26. maj 2015 - 14:49 #3
Min UserForm er lavet i en Excel file. (program.xlsm f.eks.)
Data fra UserForm lægges ind i en anden Excel file (data.xlsx)
Og når jeg vælger at bruge Application.Visible = False så kan jeg ikke se når jeg åbner andre Excel filer, der må jeg bruge en VBA der gør den Sand.