Avatar billede JJK1988 Nybegynder
26. maj 2015 - 14:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Javascript Engine windows 7 vs windows 8.1

Hej Ekspertens folk

Jeg har siddet og roddet med lidt Javascript, og har så fundet ud af ved et tilfælde at det JS der renderer perfekt i Chrome, firefox og IE11 på en windows 7 maskine, det ikke renderer godt på en windows 8.1 maskine ved brug af IE11, det sjove er jo så at i Chrome og Firefox - er der ikke lignende problemer.

Jeg har et panel, som skal vises i venstre side afhængig af hvilken fane man vælger.

Dette virker rigtig godt på en windows 7 maskine, men tager man det sammen på en windows 8 maskine med IE11 - så svinder de 3 tabs ind til 2-3 px(eller noget i den dur) kan dog stadigvæk godt trykke på dem og bruge dem.

Har forsøgt at søge på IE's javascript engine men har ikke kunne finde noget.

Kan så ikke sige om det er grundet noget CSS - men det virker det ikke til.

Er der forskel på IE11 rendering ift. om det køre på en windows 7 maskine fremfor en windows 8.1 maskine ?
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
26. maj 2015 - 16:00 #1
EDIT : der gøres jo så brug af , http://www.berriart.com/sidr/
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2015 - 23:50 #2
JavaScript "renderes" ikke så selvom du sagtens kan opleve forskelle på JavaScript browsere imellem lyder dette mere som netop et CSS-problem (eller en regnefejl i javascriptet). Det letteste er nok at benytte din developer toolbar - http://www.web-dev.dk/post/2012/06/17/Bliv-en-hurtigere-webudvikler-med-browserv230;rkt248;jer.aspx - til at gennemse dine styles og finde forskelle, alternativt må du komme med et link.
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
27. maj 2015 - 14:09 #3
Det kunne godt virke som et CSS problem, men i min JS sætter jeg alt min CSS ift. det panel hvorpå knapperne høre til.

Jeg har fra venstre et panel, som starter med at være hidden, når jeg så klikker på en af følgende 3 tabs, så åbner det enkelte panel; med forskellige html elementer. til højre for dette er der en form, breden på denne form er bestemt ud fra panelet. 360px .

Hvis jeg ændre denne brede inde i min developer toolbar til 390px, så dukker knapperne frem, men hvis jeg ændre dette, så ændre den jo også udseendet på windows7 maskinen, og der er der jo ingen fejl.

Vil gerne kunne bibeholde de 360px.
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2015 - 15:04 #4
selvom du sætter din css med js er det stadig css - men hvad der går galt er umuligt at gætte på ud fra de informationer du giver.
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
24. august 2015 - 09:38 #5
Det var et CSS problem , som flere af jer skrev. Så Ved jeg ikke hvem af jer der vil have point. keysersoze skrev det første.
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2015 - 10:05 #6
svar