Avatar billede nicolai0305 Nybegynder
26. maj 2015 - 18:55 Der er 4 kommentarer

geninstallering af windows 7

jeg forsøger at genitalere Windows 7 på en bærbar pc
jeg går ind i boot manager vælger her, network boot: matshitaDVD-ram Uj8A0AS
her efter lorder den Windows installer trykker næste

kommer nu ind på hvilken installations type jeg ønsker trykker her på Avanceret

her opstår problemet så den kommer kun frem til Disk 0 partition 1
og jeg kan ikke komme vider her fra hvad gør jeg nu? håber i kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2015 - 07:48 #1
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

du vælger custom advanced

drive options advanced

her fjerner jeg altid partition c den som windows ligger på og opretter en ny på samme størelse-----(husk den sletter så alt)
ligger der en lille partition på 100 mb sletter du også den fordi der ligger win 7 systemfiler og er der fejl på dem kommer de jo igen
du skal ikke bekymre dig om at oprette den igen fordi det gør win 7 auto ok

sværere er det ikke

m.v.h
Avatar billede nicolai0305 Nybegynder
27. maj 2015 - 18:19 #2
har nu prøvet dette men nu skriver den installationsprogrammet kunne ikke oprette en ny systempration eller finde en eksisterne
systempration du kan finde flere oplysninger i installationslogfilerne hvad gør jeg her fra
Avatar billede nicolai0305 Nybegynder
27. maj 2015 - 18:37 #3
har nu også lige fundet ud af at jeg skal under søge om diskens contoller er aktiveret i Bios hvordan finder jeg ud af det ?
Avatar billede nicolai0305 Nybegynder
27. maj 2015 - 19:06 #4
fandt fejlen i bios :)den skulle sættes til IDE eller ligne :)