Avatar billede ej147 Nybegynder
26. maj 2015 - 20:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ken det her lade sig gøre i HTML??

Jeg har en hjemmeside her: www.zerious.dk
På den er der øverst til venstre over menubjælken et billede af undertegnede (da jeg var ung :-) men jeg kunne ærlig talt godt tænke mig, at det fremstod anderledes f.eks som det ses på denne side:

www.information.dk

På den side aller nederst er der en forside af avisen, der umiddelbart ser ud til bare at være "klasket" ned mellem teksten.
Kan jeg lave det samme i HTML og hvis det er muligt hvordan?

Venlig hilsen
Erik
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2015 - 23:55 #1
information består selvfølgelig også af html så kan de gøre det kan du selvfølgelig også gøre det på din sidr. Det letteste er nok at benytte din developer toolbar - http://www.web-dev.dk/post/2012/06/17/Bliv-en-hurtigere-webudvikler-med-browserv230;rkt248;jer.aspx - hvormed du både kan se markup og, nok vigtigst af alt, styles til hvordan det opnås.
Avatar billede ej147 Nybegynder
27. maj 2015 - 00:12 #2
Har jeg forstået det rigtigt, hvis jeg tror Firebug er et program til udvikling af hjemmesider, der automatisk laver koden, eller?
Jeg kender Microsoft Expression Web hvor der er en række templates man kan bruge. Bruges faktisk Exp. dog ikke deres templates.
Er Firebug lidt i samme stil?
Avatar billede ej147 Nybegynder
27. maj 2015 - 00:53 #3
Nej, der er det ikke, så ovenstående var et dumt spørgsmål :-)
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2015 - 01:15 #4
ja, det har du misforstået ret meget. Firebug kan bruges til at inspecte din DOM, debugge JavaScript, se cookies samt datatrafik og lignende :)
Avatar billede ej147 Nybegynder
10. juni 2015 - 11:09 #5
keysersoze:
Gør mig en tjeneste og send et svar :-)
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2015 - 12:44 #6
svar