Avatar billede MrDiamond Praktikant
26. maj 2015 - 23:30 Der er 6 kommentarer

Min computer vil ik tænde.

Hej Eksperter.

jeg står med et forholdsvis stort problem lige nu. Jeg har her det sidste stykke tid haft problemer med, at min computer ikke ville være tændt i mere end 30-60 minutter, når jeg sad ogn spillede. Når jeg brugte den til f.eks at se film eller bare surfe på nettet skete der intet.

Jeg tog den så udenfor i dag, for lige at få blæst den igennem for støv, for jeg tænkte at dette kunne være en mulighed. Da jeg så kommer ind igen og vil sætte den til med kabler osv, så den overhovedet ikke tænde. Der kommer hverken lys i den, eller blæserne starter. Jeg har netop lige skiftet PSU, så det kan ikke være det.

Har i et bud på, hvad det kan være?

med venlig hilsen en meget desperat gut :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2015 - 10:21 #1
Start med at se om alle kabler sidder som de skal
Avatar billede MrDiamond Praktikant
27. maj 2015 - 10:33 #2
DDT gør de, er tjekket flere gange
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2015 - 16:02 #3
Er der slet ikke liv, eller kører den i 5 sekunder og stopper?

Prøv uden at du har strøm på at holde startknappen nede i 30 sekunder. Monter strøm og prøv igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2015 - 16:03 #4
Nå ok den kører slet ikke. Prøv strøm tricket.
Avatar billede MrDiamond Praktikant
28. maj 2015 - 14:25 #5
Det virker heller ikke. Er forsøgt.

Jeg tænker selv bundkort, ved ikke om det er det, hvad tænker du?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2015 - 16:29 #6
Har du ved et uheld kommet til at afmontere stik til startknappen?
Er der dioder på bundkort der er lys i, og skel der være lys i dem ved normal drift?