Avatar billede boiskau22 Nybegynder
27. maj 2015 - 12:58 Der er 4 kommentarer

Chromecast strøm

Hejsa, jeg har for ikke så længe siden købt mig en Chromecast. den virker bare super, men den er nu begyndt at lave forstyrrelser på mit TV. Jeg har i lang tid troet at det var mit signalkabel der var noget galt med, men nu har jeg fundet ud af, at det er selve strømkablet, fra Chromecasten, der forstyrrer billedet på mit TV (altså selve TV kanalerne, ikke når jeg streamer fra f.eks Netflix eller HBO).
Hver gang jeg så tager strømstikket ud af Tv'et igen, så er der ingen forstyrrelser !
Er der nogle deroplever det samme problem som mig? Hvis ja, hvad kan man eventuelt gøre ved problemet ?
På forhånd tak for svar.

venlig hilsen
Jørgen
Avatar billede claes57 Ekspert
27. maj 2015 - 13:28 #1
hvis dit tv har en usb-port, så sæt et usb-kabel fra det til chromecast. Så har du ikke en ekstern strømforsyning, og du sparer også lidt strøm, da chromecast så slukker med tv.
Avatar billede boiskau22 Nybegynder
27. maj 2015 - 13:37 #2
Jamen, selve Chromecasten sidder i et HDMI stik i TV'et og selve strømkablet går jo også fra Chromecast til et USB stik i TV'et.
Avatar billede sonalias Seniormester
27. maj 2015 - 13:44 #3
Du kan enten forsøge en usb port der sidder fysisk længere væk fra dit antenne kabel, eller du kan flytte din chromecast til at bruge en ekstern strømforsyning (Mobiloplader f.eks).
Sørg også for at kablerne sidder så langt fra hinanden som muligt.
Lidt alternativt kan du forsøge dig med en forstærker på dit antennekabel så signalerne ikke påvirkes så let.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. maj 2015 - 13:45 #4
ok - så du bruger ikke den medfølgende strømforsyning.

Det kan så være, at dit tv ikke er indstillet korrekt mht kanaler - når du søger, så tjek lige, at netværks-id er sat korrekt. Det kan give støj på enkelte kanaler.