Avatar billede Weedbag Novice
28. maj 2015 - 00:25 Der er 2 kommentarer

Medie server

Halløjsa. Jeg søger lidt vejledning i hvordan jeg lettest giver den nærmeste familie adgang til de film jeg har liggende. Det skal være muligt at se film og overføre både via WAN og LAN. Indtil videre har jeg benyttet mig af en lille notebook med win xp som har kørt 24/7 med vpn via hamachi. Jeg søger en pålidelig, hurtig og strøm besparende løsning. Gerne noget som går i dvale/standby når det ikke bruges og noget som er mere pålideligt end hamachi. Min erfaring siger mig at ftp er for sløvt (kan muligvis skyldes en fejl 40?).
Hvad bruger i selv?
Avatar billede Blueeyez Mester
28. maj 2015 - 11:34 #1
Har en Asustor AS-604T. 304T er os god nok.. Så bruger jeg samba.. Har brugt ftp, men der virker film covers ikke mere.. Så har jeg fast ip til 20 kr pr mdr..

Jeg har os 100 Mbit internet og alle film er omkodet fra mpeg2 til h264 så fylder de meget mindre, men samme kvalitet og kræver mindre integnet..

På pc og tablets er der kodi/xbmc og raspberry pis kører med openelec..

Jeg foretrækker Asustor nas fordi der er langt bedre software end Synology (har lige dumpet DS215J)

Jeg tror dog godt du kan nøjes med AS-202T, men jo mere du bruger den jo mere belastes den...

På denne måde er film samlingen beskyttet mod ungerne og skiverne bliver ikke slidte :-)

På det lokale netværk vil jeg dog anbefale nfs som er langt bedre end samba, men os upraktisk da klienterne skal have fast ip (derfor nemmest på lokalt netværk)
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2015 - 13:52 #2
Synology med Plex (evt. en Synology i Play-serien), eller bare en mindre server med Plex installeret. Du kan evt. hente og teste det først.
Mulighed for streaming lokalt og eksternt. Apps til alle større mobile OS (giver også mulighed for lokal lagring til offline streaming), mulighed for chromecast samt almindelig browseradgang.