Avatar billede Oinky Nybegynder
29. maj 2015 - 02:12 Der er 8 kommentarer

Telia eller Telenor.

Pt. benytter jeg Fullrate, har tilfredstillende hastigheder, da jeg har kort afstand til centralen, men er begyndt at skulle genstarte routeren lidt for meget.

Nu er jeg fristet af at Telia og Telenor, har upload hastigheder på op til 10 MBit. Fullrate har 5 MBit.

Jeg ved ikke om jeg er en poptøs, men de routere Telia og Telenor, benytter sig af Technicolor og Thomson, er de noget værd?

Fullrate er gift med TDC, som styrer centralerne, er det så ikke mere sikkert at holde sig til det?

Kan iøvrigt godt lide at Tiscali, fortsat fremgår som udbyder her på siden.

venligst.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2015 - 06:06 #1
Mit bedste råd uanset udbyder er at du køber en router og kobler på deres udstyr efter at deres udstyr er sat i bridge mode eller router funktion deaktiveret.

Men det lyder til du vil have mere upload og det er der jo intet galt i :)

Iøvrigt hvis routeren skal genstartes ofte kan du kontakte din udbyder og så vil de enten bede dig opdatere den eller sende en ny..
Avatar billede claes57 Ekspert
29. maj 2015 - 09:11 #2
TDC er den største. Telia/Telenor har samarbejde om master, og 3 er alene. Alle andre er på ét af de tre net/master/licenshavere.
Jeg ville nok også lige bladre forbi oister og zenji - som 3-selskaber skal de have kunder for at vokse, og har en meget aggressiv prispolitik.
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
29. maj 2015 - 10:44 #3
Jeg vil klart anbefale 3, som bredbåndsleverandør. Jeg har selv tidligere været telenor og tdc-kunde, og har på intet tidspunkt været over 10Mbit, trods korte afstande til centralen.

I dag har jeg skiftet til 3's mobile bredbånd, som giver lige omkring 38/38 Mbit - og det er billgere end tdc og telenor.

Men husk at tjekke deres 4G-dækning i dit område ;-)
Avatar billede Oinky Nybegynder
29. maj 2015 - 12:00 #4
Jeg ligger så tæt på centralen at jeg har 56 MBit download og næsten 5 MBit upload.

Vil gerne have den ekstra upload?

Mon Telia kan leverer det?

Hvorfor det her bridge pjat, har tidligere kunne smide mine Draytek routere direkte på, blandt andet til Perspektiv bredbånd.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. maj 2015 - 12:03 #5
min telefon (dvs uden plads til specielt god antenne) kan trække 33/12 fra 3's net. En router må være endnu bedre.
Avatar billede Oinky Nybegynder
29. maj 2015 - 12:30 #6
Det kommer vel an på hvor "godt" udstyr 3 har på centralen eller...
Avatar billede claes57 Ekspert
29. maj 2015 - 13:04 #7
der er som sådanne ikke tale om centraler længere - men master.
http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx kan du zoome ind og se de forskellige udbyders master i dit område + hvad der er planlagt af opdateringer i den nærmeste fremtid.
Ingen ved, hvordan situationen er om 1-2 år, så vær forbedret på at shoppe rundt mellem udbydere løbende.
Avatar billede Mikkel_93 Novice
14. december 2016 - 16:01 #8
Jeg giver jer ret, TDC er vel nok egentlig den største på markedet. I hvert fald, hvis man tager deres kapital i mente: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/12/3042743/artikel.html?hl=YToyOntpOjA7czoyMDoiTWljaGFlbCBLYWEgQW5kZXJzZW4iO2k6MTU7czoxMToiTWljaGFlbCBLYWEiO30,