Avatar billede COMBO-46 Nybegynder
29. maj 2015 - 03:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Åbne Extern Harddisk

Jeg har extern harddisk der bliver tilsluttet med et USB stik som jeg har brugt et stykke tid, men nu når jeg sætter den til får jeg den besked
"disken i drev H er ikke formateret skal den formateres nu"
jeg er ikke intereseret i at formatere den fordi så mister jeg alt hvad der er på den. Så jegvil gerne vide om der er en mulighed for at åbne den
så jeg kan flytte det der er på den, så kan jeg formatere den derefter.

COMBO-36
Avatar billede hjolsen Ekspert
29. maj 2015 - 07:36 #1
prøv allerførst at køre en chkdsk på den
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2015 - 13:35 #2
Hej og velkommen.
Har du kommet til at trække den ud medens der blev skrevet til den?
Avatar billede COMBO-46 Nybegynder
01. juni 2015 - 12:44 #3
kommentar til hjolsen. Hvordan skal jeg kunne køre en chkdisk når jeg hver gang jeg prøver noget får beskeden disken i drev H:er ikke formateret, skal den formateres nu! Jeg vil helst ikke miste de filer jeg har på den.

Kommentar til 220661. Jeg har ikke truket den ud mens der blev skrevet til den, jeg har trukket den ud mens computeren stadig var tændt, men det har jeg gjort mange gange uden at der skete noget ved det.

COMBO-46
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. juni 2015 - 13:19 #4
i en kommando  prompt ( som administrator) skriver du
chkdsk h : /f    (h er det bogstav drevet har )
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2015 - 17:26 #5
Er disken blevet tilsluttet andet system end Windows baseret system på noget tidspunkt?
Avatar billede COMBO-46 Nybegynder
03. juni 2015 - 23:24 #6
Hvis jeg kører en chkdck på den, kan jeg gøre det  uden at miste mine data.

Disken er kun blevet brugt på Windows 7 og Windows XP.

COMBO 46
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2015 - 16:49 #7
Hvis du går i diskhåndteringen, er filformatet så raw på disken?
Avatar billede COMBO-46 Nybegynder
09. juni 2015 - 00:18 #8
Jeg kan ikke komme ind i diskhåndteringen jeg kan jo ikke åbne den

det eneste jeg kan komme frem til er et sted hvor der står følgende oplysninger.
NEC DVD_RW ND-2500ADevice

ASMT 2105 USB Device

Diskettedrev

Maxtor 6Y080l0 ATA Device.

Der var engang (jeg ved godt at alt hvad der begynder med "der var engang"
er et eventyr) hvor der fantes programmer der kunne åbne næsten alle filer (jeg havde selv et en overgang).
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2015 - 16:04 #9
Ja Testdisk er et af disse programmer. Jeg har dog ikke selv brugt det. Prøver lige at finde en tråd om det.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2015 - 16:07 #10
Prøv evt hjælp fra denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/999338
Avatar billede COMBO-46 Nybegynder
22. juli 2015 - 01:45 #11
Jeg har kørt chkdsk på den. den kan åbenbart godt finde data på den.
den slutter med: om mappen skal konveteres til en fil? j/n.
                Skal de tabte kæder konveteres til filer? j/n
hvad sker der hvis jeg skriver henholdsvis ja eller nej?

jeg har prøvet med File Scavenger.DER VAR INGEN ADGANG.
Avatar billede COMBO-46 Nybegynder
06. august 2015 - 23:58 #12
Under instillinger står der bare  type: lokal disk

                      og ved filsystem: står der ikke noget som helst.
Avatar billede COMBO-46 Nybegynder
01. september 2015 - 04:47 #13
Da der åbenbart ikke er nogen interresse for dette spøtgsmål vil jeg formatere disken og miste mine data og kalde dette for at være svar på mit spørgsmål og hermed acceptere det