Avatar billede dytti Novice
30. maj 2015 - 10:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Normalize MP4 filer

Jeg har en mase mp4 videoklip, hvor lydstyrken er forskellig fra fil til fil.
Kender i et gratis/billigt program, som kan "normaliserer" lyden, så de alle har det samme lydniveau.
Og helst et program der kan gøre det med en masse filer i et hug.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2015 - 11:04 #1
Avatar billede eurositi Ekspert
30. maj 2015 - 12:31 #2
Min måde er lidt mere omstændelig, men jeg har selv brugt den for nylig, så jeg ved, at den virker.
Du skal bruge:
http://www.xmedia-recode.de/download.html

Installér Xmedia Recode.
Indlæs dine videofiler.
Vælg profilen "Custom". Angiv MP4 som format.
Highlight alle videofilerne på listen og gå til fanebladet VIDEO.
I feltet "Mode:" vælger du "Copy" (ikke Convert).
Gå videre til fanen AUDIO. Sørg for, at alle filer stadig er valgt.
Klik på "Volume correction" i den hvide venstremenu.
Vælg "Volume normalization" i feltet "Volume correction:".
Angiv det ønskede volumenniveau i Normalization.
Kør analyseværktøjet.
Vælg den ønskede placering til output-filerne.
Klik på "Add job" i værktøjslinjen øverst.
Klik nu på "Encode" og afvent resultatet... Videoen omkodes ikke, så det burde gå relativt hurtigt.
Avatar billede dytti Novice
01. juni 2015 - 07:09 #3
Tusind tak for svar begge to.
Jeg prøvede eurositi's løsning, og det virkede hurtigt og perfekt.

Nem guide som var lige til at gå til. Tak for det :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
01. juni 2015 - 18:25 #4
Godt at høre - og tak for rosen... Jeg gjorde mig også umage for at skrive præcist, hvilke felter og indstillinger, der skulle vælges. Man kan let fare vild i et program med så mange indstillingsmuligheder. :)

Xmedia Recode er smart, hvis man f.eks.:
- Hurtigt vil ændre filformat uden at konvertere videoen.
- Vil ændre lyden uden at konvertere videoen (ligesom dig).
- Vil optimere forholdet ml. billedkvalitet og filstørrelse på en video.
- Lave kapitler, tilføje undertekster eller rette metadata (uden konvertering).

Og så er det både helt gratis og fri for spyware.