Avatar billede Jacleo Nybegynder
30. maj 2015 - 13:16 Der er 5 kommentarer

Hul i taget lejebolig og vandskade. Nogen dækning?

Fra oktober sidste år til marts måned i år var der et hul i ejendommens tage. Det resulterede i at hver gang det regnede, dryppende der vand ned fra loftet i min stue. Jeg fik heldigvis kun ødelagt lidt bøger og en del håndklæder. Jeg var hurtig med at få fjernet mine tinge over i den anden ende af stuen, samt have to spande stående gennem hele perioden, som var ulidelige at sove ved siden af når det dryppede. De prøvede at lappe hullet 3-4 gange uden held og endelig i marts, fandt de frem til det rigtige problem!

Det tog lidt over en måned at få lavet! jeg fik revet mit loft ned på to dage og fik en affugter op i to uger, hvorefter der kom en håndværker hver dag i en uge og satte loftet op og efterfølgende en maler hver dag i halvanden/to uger uge.

Altså har jeg ikke kunne bruge halvdelen af min stue på 18 kvm i godt og vel et halvt år og har skulle skynde mig hjem hver gang det regnede for at tørre op, plus den irriterende dryppende som gjorde det svært at sove om natten og bare irritationerne omkring det hele!

Mit spørsmål er om der er nogen dækning på det? Jeg har desværre ingen indboforsikring og har betalt har fuld husleje gennem hele perioden, plus skruet helt op for varmen for at få det til at tørre, som nok ender ud med en voldsom varmeregning. Jeg har fået 200 kr. af ejendommen for at have affugteren stående og det er det. Kan det virkelig være rigtigt?

Mvh

Jacqueline
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2015 - 13:54 #1
Hej Jacqueline,

Det lyder som en rigtig våd omgang, du har været igennem. Hvis jeg var dig ville jeg tale med udlejer om den situation du har været i. Nu skriver du ikke om det er privat lejemål eller gennem en boligforening.
Men under alle omstændigheder kan du få juridisk rådgivning og hjælp hos Lejernes Landsorganisation. Jeg har ikke adressen, men du kan søge dem på nettet.
Efter min mening må du kunne få lidt afslag i huslejen for den periode, hvor du har haft ulempen.  Held og lykke med det.

Mvh
Helle
Avatar billede finb Ekspert
30. maj 2015 - 13:59 #2
helle har ret, du har ret til
nedslag i huslejen for den våde periode + dækket alle dokumenterede udgifter, spørg LLO.DK
finb
Avatar billede Jacleo Nybegynder
30. maj 2015 - 14:21 #3
Ejendommene er ejet af et advokatanpartsselskab, så tror det må være privat.
Men tusind tak for svar, jeg prøver at høre inde på LLO :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2015 - 15:50 #4
start altid med at høre hos udlejer - og hvis de ikke er til at stikke i, så llo. Det vil være aggressivt (dårlig karma) at starte med llo hvis du ikke ved, om udlejer er villig til at give et nedslag først.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2015 - 19:58 #5
Enig i #4