Avatar billede por1 Seniormester
30. maj 2015 - 14:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

google søgning.

jeg har sat google.dk som min standard, alligevel får jeg hollandske og tyske forslag frem, hvorfor det?
Avatar billede klausa Juniormester
30. maj 2015 - 15:39 #1
Du har opdateret og/eller downloaded nogle programmer, som har lagt en ny startside ind i din IE.
Løsning er at ligge google.dk ind som srartside igen.
mvh
Klausa
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2015 - 15:48 #2
hvis din placering er midt/syd-jylland, så er der mange i området, der sætter pris på det, og så lægger google det ind.
hvis du selv har søgt i nl/de, så rykker de også frem hos dig.
hvis du bare undlader at klikke på dem, så vil google over tid pille dem fra dine søgeresultater.
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. maj 2015 - 15:52 #3
#2 korrekt, jeg har været ude for det samme, det er deres "intelligente" men bundstupide algoritmer der ikke forstår mennesker, Bing gør forøvrigt det samme.

Alt man behøver at gøre er at klikke forkert en gang og de tror man er Tysker eller andet.

Jeg har dog ikke oplevet det med duckduckgo måske skulle jeg prøve.
Avatar billede por1 Seniormester
30. maj 2015 - 16:03 #4
tak for svarene, men det bringer mig ikke videre til en løsning. jeg bor i østjylland og har sat min google til .dk
Avatar billede por1 Seniormester
30. maj 2015 - 16:08 #5
duckduckgo gør ikke! skriv et svar jensenjs.
Avatar billede por1 Seniormester
30. maj 2015 - 16:34 #6
men, hvordan får jeg .dk sites frem?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2015 - 16:41 #7
Nu bor jeg i Jylland 25 Km. fra grænsen jeg har aldrig haft andet end google.dk Hvis jeg skal søge Tyskland skal jeg ændre .dk til .de!
prøv at gå til Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Programmer og funktioner
vis Installerede opdateringer fjern Iexplorer med fremmede sprog!
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2015 - 17:02 #8
Avatar billede por1 Seniormester
30. maj 2015 - 17:18 #9
yes, nu kører det, skriv svar.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2015 - 17:24 #10
Luk bare selv :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. maj 2015 - 18:33 #11
jeg springer over.

Men lige en afslutning, der er denne kommando jeg helt glemte.

http://www.google.com/ncr (hvis man ikke vil redirectes til DK eller andre lokationer man nu befinder sig på.)

--------------------------------------------------
Visit google.com instead of your local Google site

If you want to use google.com instead of your local Google site, you have two options:

If you've been redirected by google.com to another Google site (like Google.fr), click the google.com link in the bottom right corner of the page.
Bookmark http://www.google.com/ncr. Anytime you visit this page, you'll be taken to google.com. Note: If you delete your cache or cookies, you'll need to bookmark the link again.
Avatar billede por1 Seniormester
30. maj 2015 - 19:19 #12
ok da.