Avatar billede leifhemmingsen Nybegynder
31. maj 2015 - 22:55 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Symboler i ikoner på skrivebordet

Har søgt efter de betydninger der fremkommer i mine ikoner på skrivebordet.
De er ft.på i PDF, ADOBE Reader og Word, som en blå cirkel med hvid ring med vinkel pil.
I går med to tegnede personer.
Hvad betyder disse tegn og findes der en oversigt, hvor? og kan de slettes eller hvad.
Tak! på forhånd. Hilsen Leif
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2015 - 04:18 #1
Hvis det er pil nederst til højre på ikoner, så er det en visning på, at dette er en genvej til dok, og ikke selve dok, du har der. Det kan fjernes med et program, der laver en ændring på det billedoverlay, der viser pilen. Jeg har vist nok et liggende - finder det, når jeg kommer på arbejde.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2015 - 08:42 #2
http://www.softpedia.com/get/Desktop-Enhancements/Shell-Replacements/Vista-Shortcut-Overlay-Remover.shtml
kører fint også på win7/win8/win8.1

Men du kan have fået andet (legetøj/snavs) ind, der via samme metode laver sjov med genvejs-symboler.
Avatar billede leifhemmingsen Nybegynder
01. juni 2015 - 10:39 #3
tak, den med pile kender jeg godt men det er ikke en sådan, jeg tror det er noget med den køre noget i baggrunden, noget backup. men ellers tak for ide. vh. Leif
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2015 - 11:24 #4
Ellers kan du lave et skærmdump og sende det ind på www.gupl.dk og skrive linket herinde. Så kan vi se hvad og hvor.
Avatar billede leifhemmingsen Nybegynder
01. juni 2015 - 13:17 #5
Har just sendt et word ikon ind til adressen men hvad mener du med fil- navnet?
Avatar billede leifhemmingsen Nybegynder
01. juni 2015 - 13:18 #6
Jeg mener linket og ikke fil navnet
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2015 - 13:37 #7
Når du har uploadet filen, så er der en knap med 'hent link' eller noget i den stil. Klik på den, og du får et link til billedet. Og det er det link, der skal kopieres herind.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2015 - 14:19 #8
www.gupl.dk
forklaring https://www.dropbox.com/s/gwanssvsy9vu5hr/Image001.png?dl=0 :
træk billedet til midten på siden.
klik på upload
nederst i det blå (hvor jeg har sat hånd-ikon) højreklikker du på link, og vælger 'kopier link' - så kan du sætte det ind her på siden med Ctrl+V
Avatar billede leifhemmingsen Nybegynder
30. juni 2015 - 10:15 #9
tak @claes57 jeg opgiver her.
hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2015 - 10:40 #10
Jeg har ikke givet en løsning, så du accepterer bare der svar du har lagt. Så har du point til en anden gang.