Avatar billede Jonasmp Nybegynder
31. maj 2015 - 23:24 Der er 1 kommentar

Server

Jeg har en asp.net application med sqlserver backed, som kører på en dedikeret server vi har hos en web udbyder. Da der er store krav til uptime og backup af data, har vi netop anskaffet os endnu en dedikeret server som skal tage over hvis der sker noget med vores primære server.
Skal bruge noget software der kan styre kopieringen af uploadede filer i applikationen og databasen som minimum hver halve time, men ideelt mere eller mindre real time. Kravene til dette software er at det skal være robust og at det kan køre selvom man ikke er logget ind på serveren.
Har ingen ide om hvor jeg skal starte.
Er der nogen der kan anbefale noget?
01. juni 2015 - 11:20 #1
Jeg kander kun lidt til det, fra en leverandør.
Men mon ikke der er masser at vælge imellem.

Jeg aner ikke hvad det koster.
her er mine tanker og lidt links.

1. 2003 er end of support life > Opgrader 2012, eller næste version.

2. jeg tænker cluster:
http://www.brentozar.com/archive/2012/02/introduction-sql-server-clusters/

3. Cluster kræver shared storage. En shared storage box bliver SPOF.
Men der er sådan noget som HP's Lafthand / P4000 / store et eller andet virtual.
Hvis du nu har 2 servere, virtualiserer, evt. på VMware, kan du køre både din server og P4000 på det samme jern, og bruge de interne diske i serverne :)
Det der med kun kan købe P4000 til vmware har jeg ikke kunne finde så meget på. men jeg kender en virksomhed der har gør det.

http://www8.hp.com/dk/da/products/disk-storage/product-detail.html?oid=4118659#!tab=features

http://www.hubtechnical.com/Collateral/Documents/English-US/HP%20LeftHand%20P4000%20Virtual%20SAN%20Appliance%20Software.pdf

4. Clustering stiller lidt krav til ensartet HW.

5. Du skal under alle omstændigheder have overvågning på HW, og huske at vedligeholde BIOS/FW og drivere.

Og så lige en detalje.
Der er ikke noget der heder 100% oppetid.
HA er stadig max 99,9999%
Lidt en gammel reklame gøjl. Men alligevel stadig aktuel.
https://www.youtube.com/watch?v=qMCHpUtJnEI