Avatar billede Steen Seniormester
01. juni 2015 - 19:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med forbindelse via wifi - TDC router

Hej

Jeg har flere gange forsøgt at forbinde eksterne enheder ( mobil, tablet ) til min stationær computer via Wi-fi, men har aldrig fået det til at virke.

Nu har jeg installeret "SideSync" for at få min Galaxy S5 op på Computerens monitoren, og igen er der total blokeret.

Der står  at programmet "Sidesync" til windows kan anvendes både med kabel og wifi tilkobling til routeren, det eneste der kræves er at den ekstern enhed skal tilkobles via samme wifi som computeren er kablet til.

Jeg har forsøgt følgende:

Disable Windows Firewall, Windows Defender og mit antivirus program.

At tildele eksterne enheder en fast IP.

Kontrolleret i routeren opsætning, at de pågældende eksterne enheder har forbindelse.

Så mit spørgsmål er, om der er noget i min router som kan blokere for de eksterne enheder der et connectet via Wi-Fi og til min stationær computer som er kablet til routeren ?

Der er et par af opsætningerne i Routeren der er disablet : "Ekstra Kanal ( ens for alle SSID) " -  MAC Filtering Mode" - "WPS" - har ikke kunne finde frem til hvilke funktioner disse punkter har.

Eller om der er andet jeg kan forsøge for at få "hul" igennem !
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2015 - 17:08 #1
Avatar billede Steen Seniormester
07. juli 2015 - 19:02 #2
lukkes