Avatar billede oppes Seniormester
02. juni 2015 - 10:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tv til pc

Hvad har jeg brug for at kunne optage tv programmer på PC.
Jeg har stationær pc med 1500 gb plads . Win 7 på D:drev og Win 8,1 på C:drev. TV udbyder TDC Basis pakke. Bredbånd 50 mp ,
Avatar billede oppes Seniormester
02. juni 2015 - 10:55 #1
jeg mener 50 mbit
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2015 - 11:06 #2
du skal have et tv-kort i maskinen, så du kan oversætte antennesignal til noget pc-brugbart. Lettest med usb-dongle, som fx http://www.edbpriser.dk/tv-radio-tuner/pctv-triplestick-digital-tv-tuner-id-4406891.aspx
Bemærk, den kan ikke bruges til kodede kanaler (hvis du fx har valgfrie/tilkøbte kanaler).
Hvis du (senere) vil kunne optage kodede kanaler også, så se fx http://www.edbpriser.dk/tv-radio-tuner/terratec-h7-digital-tv-tuner-id-503184.aspx
Avatar billede oppes Seniormester
02. juni 2015 - 11:21 #3
kodede kanaler? de er vel alle kodede men jeg køpt en pakke så er de vel ikke kodede mere eller? jeg betaler for bredbånds tv så jeg har adgang til ca. 50 kanaler.
Avatar billede oppes Seniormester
02. juni 2015 - 11:25 #4
Mente du sådan en - usb dongle ? Hauppauge PCTV TripleStick T2 292e DVB-C/T/T2  - eller noget helt andet?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2015 - 11:36 #5
TDC sender ikke kodede kanaler ud (yousee og Stofa gør heller ikke). Men hvis man har tilkøbte kanaler eller en bland-selv pakke, så skal der bruges kort.
Jeg har sendt link til forslag - og synes, som en service, at du kunne gøre det samme.
Avatar billede oppes Seniormester
02. juni 2015 - 17:22 #6
undskyld, jeg ved ikke hvordan jeg skal sende en LINK og hvilken link? Jeg er ikke så skarp til dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2015 - 17:58 #7
Skal man optage kodede kanaler skal det gøres analogt, da optagelsen vil blive slettet lige så hurtigt den er foretaget.
Jeg har selv prøvet dette et par gange.
Løsningen for mig var at optage dem på en harddiskoptager over scart indgangen via tv scart udgang. Mit tv bliver så sat til at tænde tuneren som ren timer på det nævnte tidspunkt. Har selv Boxer som udbyder.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2015 - 21:05 #8
i stedet for bare at klippe teksten "Hauppauge PCTV TripleStick T2 292e DVB-C/T/T2" så tager du adresselinjen i din browser mens du er på siden, og den kopieres ind. Nu er der måske 10, der skal slå "Hauppauge PCTV TripleStick T2 292e DVB-C/T/T2" op på google for at se hvad du mener - havde du sat link ind, så havde de 10 sparet at kopiere/google/finde din side osv. Vi havde vidst, hvad du henviste til.
Men ellers, så har din dims åbenbart "DVB-C/T/T2" og det er det, du skal bruge til tv over kabel eller antenne. Så det er ok.
Avatar billede oppes Seniormester
02. juni 2015 - 23:14 #9
OK, Claes 57 , nu kan jeg godt se- hvad du mente!
Avatar billede oppes Seniormester
02. juni 2015 - 23:17 #10
Avatar billede oppes Seniormester
03. juni 2015 - 11:11 #11
nej, tdc har ikke nogen kort ligesom viasat og kanaldigital.
Avatar billede oppes Seniormester
30. juni 2015 - 23:00 #12
Svar så kan jeg afslutte
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2015 - 15:50 #13
Fandt du en løsning?
Avatar billede oppes Seniormester
24. august 2015 - 10:36 #14
Jeg har ikke købt et tv kort endnu!
Men tak for gode råd! Svar
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2015 - 17:07 #15
ping :-)