Avatar billede Besil Seniormester
02. juni 2015 - 11:44 Der er 3 kommentarer

Backup - 'Kopier uden egenskaber?'

Jeg tager backup af mine fotos og film.
Lige nu bruger jeg en ekstern harddisk, hvor den spørger om jeg vil kopiere uden billedets egenskaber.
Det svarer jeg naturligvis 'ja' til, men hvilke egenskaber er det jeg mister?

Og jeg har lige haft nogle filer/mapper, hvor navnet var for langt, så dem ville den ikke kopiere (mere end 500 stk. så jeg orker ikke lige at finde og ændre allesammen).
Hvordan kan jeg få dem kopieret alligevel?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2015 - 11:51 #1
egenskaber til billeder er fx oplysning om kamera, blænde. Prøv at højreklikke på et originalt billede, vælg egenskaber og fanebladet detaljer. Der står ofte ekstra info. Det kunne da være værd at bevare for egne billeder.

Hvis dine billeder ligger i under/under/under-mappe, så flyt mappen til hoved-mappen. Du kan også bare forkorte/omdøbe mapper, så den samlede længde på filerne bliver kortere.
Avatar billede klt Seniormester
02. juni 2015 - 12:33 #2
Det med for lange navne tyder på, at den harddisk som der kopieres fra, er formateret anderledes, end den der kopieres til (f.eks den ene FAT32, og den anden NTFS).

Så hvis de skal kopieres over med samme struktur, så skal den externe disk formateres med samme format som den interne.

Og er du sikker på det er billedets egenskaber som den skriver om?
Hvis du kopierer via stifinder, så er det nærmere filegenskaberne på filerne (f.eks rettigheder, dato for sidst rettet, og lignende som ikke har nogen særlig betydning).
Avatar billede Besil Seniormester
03. juni 2015 - 09:13 #3
Tak for hurtigt svar klt, det var helt hvad jeg søgte at få at vide :-)