Avatar billede cloud-user Nybegynder
03. juni 2015 - 18:04 Der er 1 kommentar

Læs værdien fra MYSQL til Select Box (form)

Hej allesammen

jeg har lidt bøvl med at få vist den aktuelle værdi fra en tabel hvor man kommer ind til en side med felter som viser den nuværende værdi.

Når jeg er inde på en record og skal lave en update hvordan får jeg så dropdown boxen til at vise om der er valgt aktiv eller deaktiv f.eks

$res = mysql_query("SELECT * FROM t_user as m WHERE  (m.ID=$user_id) AND (m.status='Aktiv')");
    $final_result = mysql_fetch_array($res);

i alm textbox viser jeg value sådan:

value="<?php echo $final_result['name'];  ?>"

men hvad gør jeg i dropdown box?

tak på forhånd
Avatar billede Slater Ekspert
03. juni 2015 - 19:00 #1
Så er du nødt til at gøre noget lidt mere involveret. Noget i stil med

foreach ($items as $val)
{
  if ($val == $current_val)
      echo '<option selected>'. $val .'</option>';
  else
      echo '<option>'. $val .'</option>';
}