Avatar billede Jureco Novice
07. juni 2015 - 14:12 Der er 1 kommentar

tracking fra nyhedsbrev - analytics - wordpress

Hej ...

Jeg har et nyhedsbrev, hvor jeg har strøget 5 ord ud, som er mærket som hyperlinks. Mit første nyhedsbrev handler om musik, hvor de 5 ord er lakpladen, cd, minidisk, kassebånd, mp3. Når læseren trykker på et af hyperlinket sendes han til en side på mit wordpress side, som beskriver noget mere omkring f.eks. CDen. I næste uge, skriver jeg et nyt nyhedsbrev, hvor jeg igen henviser til siden i wordpress, men i et andet sammenhæng.

mit spørgsmålet er, hvordan man måler trafikken fra nyhedsbrevet til websiden. Jeg skulle gerne kunne skille trafikken ad, så jeg ved hvilken nyhedsbrev trafikken kommer fra.

Det eneste jeg umiddelbart kan komme på, er at lave en side med analytics sporringskode og en umiddelbar viderestiller til den rigtig side, men findes der andre metoder?
Avatar billede dmcn Praktikant
08. juni 2015 - 11:20 #1
Det system, du bruger til at sende ud med, bør kunne hjælpe dig med at få tagget dine links automatisk, men ellers virker Googles URL-builder rigtig godt:

https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=en