Avatar billede paddysfreak90 Nybegynder
08. juni 2015 - 16:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan man køre sit grafikkort i PCI slot nr 2?

hej alle grunden til jeg spørger er jeg har nogen problemer med min pc.

1) min pc fryser random når jeg er på nettet, word eller bare generalt på skrivebord. dette sker normalt i ca 15 - 30 sek.

2)jeg har 2 x radon 270x r9 men når jeg tilslutter crossfire til går den helt i ged. alle spil lagger, skærmen får fx linjer gennem skærmen som kører op og ned i cs.go når man kører i fuldskærm og v-synk er slået fra. når så v-synk er til, så føltes de ligsom skærmen er under vand og er bølget.

når jeg fx spiller call of duty AW med crossfire lagger det helt vildt og bliver der sprængt en franat ved siden af mig, fryser skærm + lyd og pc genstarter.

derimod hvis jeg slår crossfire fra kører alle spil fint. dog frysning af pc på nettet forsatter på samme måde

jeg har så sendt mine grafikkort til komplett og de siger der er intet galt.

jeg sider lige nu med et andet grafikkort som jeg har lånt. og det kører okay ( den er ikke så stor ) men så prøvede jeg og tilslutte den til min PCI slot nr 2 for jeg tænkte det kunne måske være noget galt med min port.

det følgende skete

pc starter op til start menu hvor jeg skiver kode. 5 sek efter fryser den og genstarter. kommer tilbage til menu og skriver min adgangskode. kommer ind på pc, åbner steam og ind i csgo. den loader spilet ind og jeg vælger en bane, da den så loader bane smider den mig på skrivebord og jeg kan ikke åbne spillet. jeg lukker så spillet og steam ned ved hjælp af jobliste og åbner steam, men den vil så ikke åbne spillet igen, det samme er efter genstart af pc. jeg skifter så grafikkortet tilbage til PCI slot 1 og det hele kører normalt..

kan i hjælpe mig?

Det følgende jeg har testet. har haft mine ram testet uden den har vist fejl
min cpu blev også testet uden fejl og den kører også kun på 45-55 grader i heavyload

PCEN

* Corsair CX 600M, 600W PSU

* AMD FX-8320 Black Edition
Socket-AM3+, 3.5GHz, 8MB L2 + 8MB L3 Cache,
125W

* Gigabyte GA-970A-DS3P, Socket-AM3+
ATX, 970+SB950, DDR3, 2xPCIe-x16, CFX, SATA
6Gb/s, USB 3.0, UEFI

* Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
8GB kit(4GBx2), CL9, 1.5V, CL9-9-9-24

* XFX Radeon R9 270X 2GB GDDR5
PCI-Express 3,0
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2015 - 17:36 #1
du kan prøve denne her om den vil sladre om, hvad det er

http://www.systemrequirementslab.com/cyri

m.v.h
Avatar billede paddysfreak90 Nybegynder
08. juni 2015 - 18:02 #2
problemet er ikke om min pc kan køre spilene pga for gamle dele, for det kan den sagtens.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2015 - 18:34 #3
jamen den kunne jo sladre om andet kunne den ikke
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2015 - 18:36 #4
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2015 - 18:42 #5
når den er udelukket kører du denne test

http://www.passmark.com/products/bit.htm

denne her

Download BurnInTest Standard edition V8.0 (32 & 64 bit)

hvis den stadig laver fejl kunne det godt skyldes en bios der endnu ikke er lavet og man kontakter bundkort producenten og spørger dem

har før fået lavet bos til asus bundkort - det tog 3 måneder ca.

jeg går helt ud fra du har testet dine ram FØR WINDOWS ER STARTET IKKE
DET GØR MAN VIA HIRENS CD ved at boote op på den og teste
der ligger også ramtester i win 7 64 bit windows version men hvor god den er jeg ikke sikker på

m.v.h
Avatar billede paddysfreak90 Nybegynder
08. juni 2015 - 20:27 #6
jeg har testet ram med memtest86+-5.01.iso
Avatar billede paddysfreak90 Nybegynder
08. juni 2015 - 20:28 #7
og windows's memory tester
Avatar billede paddysfreak90 Nybegynder
26. juli 2015 - 01:40 #8
fandt frem til at AMD kører dårligt med 2 kort. så bedre at køre med et der er god