Avatar billede bas Forsker
08. juni 2015 - 17:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 - upgrade advisor

Hej

Jeg bruger Windows 7.
Er der ikke en upgrade advisor man kan installere
for at tjekke, om PC'en kan køre Windows 10 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2015 - 18:57 #1
Er ikke 100% sikker, men kan den køre Windows 8.1, vil jeg mene den også kan køre Win 10.

Så jeg havde prøvet denne opgraderings assistent:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/upgrade-assistant-download-online-faq

Prøver at se om jeg kan finde en upgrade advisor til Win 10
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2015 - 19:36 #2
Læste på en anden side at hardwarekravene er det samme til Win 10 som til Win 8.1 så hvis din pc fejler på disse tre ting her:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/what-is-pae-nx-sse2
mener jeg ikke den kan køre Windows 10
Avatar billede moddi100 Seniormester
08. juni 2015 - 20:00 #3
Generelt burde du igennem Windows Update få den upgrade advisor du selv snakker om. Dette kræver dog bl.a. at man ikke kører en falsk Windows.

Se mere på deres FAQ:
https://www.microsoft.com/en-us/windows/windows-10-faq#ui-id-27
Avatar billede kurtba Ekspert
09. juni 2015 - 00:23 #4
Udgangspunktet er, at hvis windowsappen er dukket op og man kan reservere, så er den checket og kan køre Windows 10.
Her er hvad MS skriver om hvorfor man ikke har fået opgraderingsmuligheden:
If you don't see the Get Windows 10  app on your PC, it might be because:
1.Your device isn't up-to-date with at least Windows 7 SP1 or Windows 8.1 Update.
2.Windows Update is turned off or is not set to received updates automatically.
3.You've blocked or uninstalled the necessary Windows Update functionality.
4.Your device is not running genuine Windows.

Running Windows Update and installing any available updates will fix the first three issues. Need more help? Go to our Windows Community Forum.

PCs that we determine cannot run Windows 10 will not see the Get Windows 10  app before July 29, 2015. After July 29, 2015, we'll enable the icon in the system tray. This is to help ensure that you can easily check your PC's compatibility if you choose.

If your device is managed as part of a school or business network, please check with your IT administrator about upgrading to Windows 10.
Avatar billede bas Forsker
10. juni 2015 - 15:52 #5
Hej

Mange tak for jeres kommentarer.
Det er en ægte Windows 7. Jeg har fået Windows 10 ikonet / - app'en, og jeg har reserveret.
Så burde det være ok?

Windows 10 kører vel kun 64 bit? Men det er måske ikke
umiddelbart et issue hardwaremæssigt?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2015 - 16:20 #6
Tecnical prewiev er kommet i både 32 og 64 bit ved jeg. Jeg havde den første installeret på min computer.
Om den endelige version kun er 64 bit tror jeg næppe. Der er jo nogle ældre computere (blandt andet min egen her) der kun kan håndtere 4 gb ram. Og så er der ingen mening med at installere en 64 bit version. Og et andet problem kan også være at noget af hardwaren ikke understøtter 64 bit.
Avatar billede bas Forsker
22. juni 2015 - 20:30 #7
Er der nogen, der vil have points?
Så lukker jeg.
Avatar billede kurtba Ekspert
22. juni 2015 - 20:56 #8
Jeg samler ikke - men det kan jeg se, at der er andre der gør :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2015 - 21:44 #9
#7 Måden man gør det på er at bede om svar fra den/dem der har hjulpet med at løse det du spørger om.

Føler du ikke du har fået brugbar hjælp lægger du selv svar og lukker.

#8 Lægger kun svar hvis min hjælp har været brugbar i tråden :-)
Avatar billede bas Forsker
23. juni 2015 - 17:01 #10
220661 poster du et svar?
Så lukker jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2015 - 22:37 #11
Svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2015 - 15:59 #12
lukketid?