Avatar billede Vahid Mester
09. juni 2015 - 22:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Langsom bærbar

Hej folkens. Min bærbar er lidt langsom. På trods af at jeg køre cc cleaner, defraggler osv. Når jeg køre defraggler, er der 100 gb der skal defragmenteres, men når den så er afsluttet, og jeg køre igen, er der stadig 100 eller mere der skal defragmenteres. Uanset hvor mange gange jeg køre den.

Samtidig har jeg lukket mange start programmer osv.

Nogen der kender en god løsning eller program som kan hjælpe?

Min bærbar er kun 1 år gammel. Det er en samsung.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
11. juni 2015 - 12:11 #1
Hej Vahid

Lige et par spørgsmål og forslag.
1: Er maskinen fuldt opdateret?
2: Hvor stor en disk sidder der i maskinen?
Jeg tænker på om den simpelthen ikke kan få omrokeret blokkene på disken fordi der ikke er plads til at flytte rundt på data.
Forslag Samtidigt ville jeg prøve det du har prøvet men bare i fejlsikret tilstand uden netværk.
3: Har du prøvet at rengøre blæseren?
Forslag Rense blæser i bærbar: Man bør bruge trykluft på dåse.
En støvsuger og trykluft på dåse
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)
Fjern batteri og strømforsyning, så computeren ikke har nogen strømkilde
Fold clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden, hvor blæser suger ind.
Pust så ind med trykluft der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad
Avatar billede Vahid Mester
14. juni 2015 - 16:26 #2
Hej Martin.

Maskine er fuldt opdateret :)

Disken er på 900 GB, hvor der er 634 Gb ledigt.

Min bærbar er en Samsung Chronos, og man kan derfor ikke pille batteriet ud. Jo hvis jeg åbner den helt. umiddelbart tror jeg ikke at det er blæseren den er gal med, men det at der er så mange "huller" som skal fragmenteres.

Jeg vil forsøge at køre Degraggler i fejlsikret tilstand, og gøre lidt rent omkring blæseren alligevel :)

Vender tilbage med resultatet.
Avatar billede Vahid Mester
14. juni 2015 - 20:26 #3
Så har jeg defragglet i fejlsikret tilstand, dog uden nogen forskel.

Problemet er at min bærbar lagger for meget. Som at der køre 100 programmer samtidigt. Men det gør der ikke da jeg har sikret mig at lukke for unødvendige programmer osv.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
15. juni 2015 - 12:27 #4
Hej Vahid

Lige for en god ordens skyld: Hvilket OS bruger du?
Hvad sker der hvis du bare tænder den og lader den stå? Hvor mange af sine ressourcer bruger den så?

Prøv lige at tjekke med SuperAntiSpyware (http://www.superantispyware.com/) for en god ordens skyld.
Avatar billede Vahid Mester
15. juni 2015 - 12:57 #5
Jeg køre med Windows 7.

Jeg har kørt superantispyware nu, som fandt 192 objekter. Har fjernet dem. Tak for det.

Defraggller står dog stadig på 100 gb.

Den køre ikke ret mange programmer når jeg bare tænder den, da jeg har sørget for at fjerne en del startprogrammer.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
17. juni 2015 - 12:43 #6
Oki doki.

Godt at SuperAntiSpyware kunne hjælpe en smule.

Kører den stadig langsomt?

Ang. Defraggler så er de 100 Gb bare en information om, hvor mange data der ligger på drevet.
Prøv at gøre følgende:
Åbne Defraggler
Vælg dit systemdrev
Tryk på "Anaylser" knappen i defragger

Dette giver tre tal: Antallet af fragmenterede filer, det totale antal fragmenter og fragmentering (en procentsats). Dette vil fortæller mere om diskens tilstand end hvor meget plads du har brugt på den.
Avatar billede Vahid Mester
22. juni 2015 - 10:18 #7
Undskyld det sene svar.

Har kørt analyse, og den lyder sådan her:

70 fragmenterede filer.
1.521 Total fragmenter.
23 % fragmentereing.

Ikke at jeg ved hvad det betyder :)