Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2015 - 00:27 Der er 2 kommentarer

yousee

hej eksperten.
Jeg har bredband fra yousee og det kører fint men jeg har lige få 100 mbit linje og mit wifi kan ikke klare mere end 20 mbit.
Når jeg sætter lan kabel i så får jeg over 100 mbit. det er ikke galt med vi computer fordi jeg har prøve wifi i skolen og det giver over 100 mbit.
Jeg har en netgear CG3000 og har prøve at skifte kanal flere gange men det siger det samme og jeg har også skrevet til yousee og har ikke fået noget svar og det er også mange andre som har det samme problem.

Så hjælp mig :)
Avatar billede chalde Seniormester
10. juni 2015 - 07:47 #1
Wifi er meget sårbart over for forstyrrelser. Det være både andre wifi enheder (dine egne, naboers mv.) samt andet udstyr i og omkring ejendommen (mikroovne, babyalarmer mv.).
Det værende sagt, så er Yousee's router noget elendigt bras, især når det gælder Wifi.
De giver dig dog hvad de lover, 100mbit og wifi, blot ikke kombineret.

Ting du kan gøre:
- Placér router så den får mindst mulige forstyrrelser
- Brug et værktøj til at scanne efter accesspoints og brug en kanal der ikke er så mange på
- Køb et nyt accesspunkt eller router (hvis sidstnævnte vælges, så kan du med fordel sætte cg3000 i bridge mode og kun bruge den nye router)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2015 - 12:10 #2
okay, tak for svaret :)