Avatar billede lasserasch Juniormester
10. juni 2015 - 13:45 Der er 4 kommentarer

Hvorfor fejler denne kode ikke ved compilering?

Hejsa. Måske er det sommervarmen, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor dette stykke kode kan compile.

StringBuilder sb = new StringBuilder();
string.Format("Attachment IDs : " + Environment.NewLine + "{0}");

Så vidt jeg kan se findes der ikke en constructor overload til string.Format() som kun tager en parameter. Koden fejler også når den eksekveres, men den kompiler fint.

Hvem har en logisk forklaring på dette?

Mvh.
Lasse
Avatar billede kalp Novice
10. juni 2015 - 14:07 #1
string.Format("Attachment IDs : " + Environment.NewLine + "{0}", "hejsa");
Avatar billede kalp Novice
10. juni 2015 - 14:09 #2
Jeg forstår slet ikke du benytter dig af string.format hvis ikke du har en værdi at give til {0}..

måske er det bare dette du forsøger:

sb.AppendLine("Attachment IDs:");

og blot sb.Append("tekst") hvis der ikke skal laves en ny linje.

men ellers forklar hvad du forsøger:) din syntax i ovenstående er i hvert fald forkert.
Avatar billede tryltryl Juniormester
10. juni 2015 - 14:51 #3
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/b1csw23d%28v=vs.110%29.aspx

public static string Format(
    string format,
    params Object[] args
)

Værsgo. Tager >= 0 stks.

:-)
Avatar billede kalp Novice
10. juni 2015 - 14:58 #4
Ahh sorry dit spørgsmål var blot teoretisk :)

Det er params betyder 0-n - tryltryl forstod dit spørgsmål korrekt og hans svar er også korrekt.