Avatar billede NielsErikP Mester
11. juni 2015 - 00:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Resultat af formel angivet i et andet felt?

Hej Eksperter.

Sidder her med en lille udfordring.. i Microsoft office excell.
Vil gerne have celle C4 til at indeholde resultatet af en skjult formel i celle E8.

Er det muligt??
11. juni 2015 - 13:27 #1
C4: =E8

Hvad præcist mener du med 'skjult formel'?
Avatar billede NielsErikP Mester
11. juni 2015 - 23:00 #2
Hej..

Fanen startside--> gruppen celler/formater celler-->Fanen beskyttelse.. hhv. låst /skjult.

Altså bare celle C4, hvor der skrives =E8?..

Ideen var lidt at ER celle C4 udfyldt regnes den ud efter formel i E8.. ellers regnes celle C4 ud udfra celle F8/G8/H8...
16. juni 2015 - 10:38 #3
Synes du blander tingene lidt sammen. Er C4 til indtastning eller er der en formel?

>>Vil gerne have celle C4 til at indeholde resultatet af en skjult formel i celle E8.

Dette gøres som beskrevet ovenfor ved at indtaste formlen =E8 i C4.

Men nu synes jeg du skriver noget andet???
Avatar billede NielsErikP Mester
16. juni 2015 - 22:42 #4
Hej...

Måske der ikke tales tydeligt nok fra min side, sorry..

Det der er.. Er at celle C4 er en celle til indtastning..
Tastes der ikke noget ind i celle C4 er værdien 0 eller tom.. men tastes der en værdi i celle C4..Bliver resultatet i  celle C lavet om til værdien at formlen i celle E8.

Dette er mit problem.. kan dette lade sig gøre.?
25. juni 2015 - 11:57 #5
Hvad mener du med dette????

Tastes der ikke noget ind i celle C4 er værdien 0 eller tom.. men tastes der en værdi i celle C4..Bliver resultatet i  celle C lavet om til værdien at formlen i celle E8.
Avatar billede NielsErikP Mester
09. september 2015 - 02:18 #6
Hej igen...

erikjuul...Fik ikke en løsning.
Men smid et svar for din tid.
Avatar billede NielsErikP Mester
23. november 2015 - 00:18 #7
Hej.
Så lukker jeg. Tak for hjælp