Avatar billede JakobS Praktikant
11. juni 2015 - 13:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

WIN 8.1: "No audio output device is installed" ??

Hejsa

Jeg har for nogle måneder siden købt mig en helt ny Lenovo W540 med en i7-4810MW processor. Jeg oplever konstant at lyden forsvinder, den famøse "No audio output device is installed" besked dukker op nederst til højre. De fleste løsninger jeg kan finde handler om at opdatere driveren til lydkortet men "sound, video game controller" mangler naturligvis også i device manager'en, så jeg er lidt tabt. Jeg har både formateret og geninstalleret OS, samt opgraderet og nedgraderet bios, med forskellige resultater (både lyd og ingen lyd) og havde i en længere periode haft lyd, men nu har windows update lige tilføjet et par småting da jeg genstartede, og vupti: lyden er igen væk og "No audio output device is installed" står og lyser mig drillende op i ansigtet igen.

Hjælp!

Mvh Jakob
Avatar billede JakobS Praktikant
11. juni 2015 - 13:19 #1
Rettelse: jeg har ikke formateret. Jeg var tæt på, men så fik jeg lyden tilbage ved at downgrade min bios til det den oprindeligt var da jeg fik laptoppen (Lenovos upgrade service havde listet en bios upgrade som en "to-do" ting. Det var ikke min egen ide oprindeligt).
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2015 - 13:44 #2
prøv med denne gratis driver updater om den måske finder det du mangler

driver booster free

http://www.iobit.com/en/driver-booster.php

udeluk først at det ikke er driverene der driller

m.v.h
Avatar billede JakobS Praktikant
11. juni 2015 - 14:18 #3
Hejsa.

Jeg prøvede en kombination af bios update og driver update vha. det program du linkede til og nu er der lyd igen! Er ikke helt 100 på hvilken af delene der gjorde udslaget men det var først efter driver opdateringen og endnu en genstart at der var lyd igen.

MANGE tak for det!

Skriv lige et svar så jeg kan give dig point :)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2015 - 15:57 #4
Ok men husk at opdatere alle dine drivere jævnligt måske en gang hver anden måned eller oftere ok
M.v.h
Avatar billede JakobS Praktikant
11. juni 2015 - 17:07 #5
Will do :-) Takker!
Avatar billede JakobS Praktikant
12. juni 2015 - 12:12 #6
Dag nummer 2:
Nu er den skide "No audio output device is installed" tilbage igen og lyden er smuttet sig en tur. Efter at have opdateret drivere er der en masse nye ting under "Sound, video and game controllers" i device manager'en men kategorien er igen usynlig.

Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2015 - 13:33 #7
Du skal nok via lenova support
Dette er skrevet på mobil
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2015 - 15:51 #8
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2015 - 15:57 #9
der er 2 muligheder du bør prøve før du kontakter supporten ok

run systemt update
Run System Diagnostics
eller den sidste

Ask Lenora!

hvis du nu også prøver at fjerne driveren fuldstændig og genstarter hvad sker der så

ofte er det driveren i sig selv der er problemet og windows husker bare det forkerte

så hvis der så ikke er lyd på og du har renset din maskine med

CCLEANER SÅ ALT ER VÆK

http://www.filehippo.com/download_ccleaner

hvis du så installere win 8.1 driveren igen hvad sker der så

man kan af og til komme ud for at man skal hente driveren hos lydproducenten og hvem er det

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2015 - 16:05 #10
Avatar billede JakobS Praktikant
18. juni 2015 - 11:03 #11
hej igen

Nu har jeg gjort alle de ting du nævner og stadig ingen lyd. Det slår mig lidt som et mystisk problem. De sidste to dage har jeg haft lyd igen, og pludselig er den så væk igen nu. Jeg kan iøvrigt tilføje at da jeg netop nu installerede den nye realtek driver igen fik jeg en blå skærm og en "irql_not_less_or_equal" smidt efter mig. Imorgen når jeg vågner op har jeg sikkert lyd igen. Uden at der er nogen som helst forklaring.

Det er meget frustrerende og mystisk det her. Nogen bud?

Mvh Jakob
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2015 - 11:19 #12
du skal finde ud af hvad den blue screen betyder

der findes gratis program der kan fortælle dig hvad årsagen er

nirsoft blue screen

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

der ligger også en dansk man bare kopierer ind i samme mappe

under denne mappe skal der ligge min dump

c.\windows\mindump

hvis der ikke ligger nogen skal man fremprovokere en men det er en lidt længere sag at gøre
den løsning kan du finde via google
m.v.h
Avatar billede JakobS Praktikant
18. juni 2015 - 13:57 #13
Fedt! Det program kendte jeg ikke.
Desværre er minidump mappen tom. Måske indholdet er blevet slettet under en af mine utallige genstarter eller af ccleaner? Er hjemme igen nu (var på kontoret før) og nu har jeg selvfølgelig lyd igen. Uden at ane hvorfor eller om det denne gang forbliver sådan. Det er altså lidt mystisk det her.