Avatar billede jomura Nybegynder
12. juni 2015 - 13:53 Der er 3 kommentarer

Bærbar PC hopper af wifi-netværk

Min bærbare PC hopper med jævne mellemrum af wifi-netværket. Jeg går derefter ind på kontrolenheden,afbryder wifi-forbindelsen og tilslutter igen. Så funger PC' en fint i et stykke tid.

Jeg har testet fejlen ved brug af fire forskellige  wifi-netværk på fire  forskellige lokationer. Og resultatet et det samme hver gang. Er det mon det trådløse netkort i PC' en det er galt med eller er det noget med mine indstillinger.

vh jørgen
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2015 - 14:55 #1
det kan være indstillinger for strømstyring. Se i kontrolpanel - og sæt wifi og usb til altid at køre maks, og at enhed ikke må slukkes for at spare strøm (nogle wifi-kort er tilsluttet internt via en usb-port, så derfor skal begge rettes).
Avatar billede thov Forsker
13. juni 2015 - 15:10 #2
Det kan være en driver fejl.
Men se efter i Enhedshåndtering om netadapteren hedder RTL8188 EE.
Gør den det, må du anskaffe en USB netadapter, for rtl8188 er noget skod.
En søgning på nettet, viser at mange har problemer.

Jeg har desværre en bærbar med den chip, og den stod af efter 10 måneder.
I stedet for at bøvle med indstillinger og drivere, kører den fint med en 802.11n adapter.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2015 - 15:56 #3
Hvis du går på en usb-dongle, så tag en 802.11ac med det samme. Der er flere til rimelige priser,, omend de er lidt større end 802.11n da de skal have bedre antenne. http://www.edbpriser.dk/netvaerk/wi-fi-dongle.aspx?dataforbindelsesprotokol=%5BIEEE+802.11ac%5D&count=20&sort=Name&rlm=List