Avatar billede Jannickhess Professor
13. juni 2015 - 16:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nedgradere fra Windows 8.1 til igen Windows 7.0 kan man det ??

Jeg har en ældre stationær Computer af mærket HP..
Men den har Windows 8.1 i sig nu, kan jeg nedgradere fra win 8.1 til Windows 7? - eller vil det være bedre at vente til Windows 10 kommer, og kan Windows 10 bruges til en 7-8 år gammel computer?

Win 7 skal være på Dansk 32 Bit version, da den pc er for gammel til 64 Bit. Og den kan alligevel ikke puttet mere Ram i den end det jeg har nu

Håber nogen kan svare mig på det spørgsmål

JH
Avatar billede moddi100 Seniormester
13. juni 2015 - 16:51 #1
Hvis du kan vente 1,5 måned kan du afprøve det nye windows 10. Mit bud er at du vil opnå et mærkbart hastighedsboost selv på en gammel maskine.
Avatar billede Jannickhess Professor
13. juni 2015 - 17:17 #2
Hvad med Windows 10 jeg håber, bare ikke at det ligner alt for meget Windows 8.1 ?

Men til min lidt nyere HP Bærbare pc, er der Windows 7.0 i
Og den er jeg glad for..

Men kan du eller nogle andre herinde fortælle mig noget mere omkring Windows 10. DK

Jeg kan huske de tidligere styresystemer, der i starten er født med "Børnesygdomme" som man jo kalder det

Hvordan kan Windows lige pludselig gøre De nye Styresystemer helt Gratis, tjener de så måske pengene ind på en anden måde flere reklamer eller noget i den stil ?

Kan da godt vente til Windows 10 DK kommer til Download på Microsoft.

Tak din idé

Det svar vil jeg gerne give dig point for hvis du svarer

Hilsen

JH
Avatar billede moddi100 Seniormester
13. juni 2015 - 17:41 #3
Jeg har afprøvet Windows 10 (via Windows Insider) og er overordnet godt tilfreds med det. Jeg testede i sin tid også Windows 8 og 8.1, men da jeg ikke har touch, har jeg altid vendt tilbage til windows 7, der i min optik, er langt mere strømlinet og ligetil.

Jeg testede det blandt andet på en gammel Asus computer med 2GB ram. Hastighedsforskellen på Windows 7 og Windows 10 var bestemt mærkbar! I Windows 10 er startmenuen desuden vendt tilbage igen. Den er ikke helt ligesom i Windows 7, men du kan de samme ting - og lidt mere til, såfremt du får lyst til at udforske deres apps. Det bliver dog aldrig forstyrende, da man ret simpelt, kan fjerne de ubrugte elementer.

Et billede af menuen:
http://cdn.afterdawn.com/v3/news/original/win-9-start_1410574107373_1.jpg

Der er en del indbyggede Apps (programmer), der er simplificerede og optimerede til touch-løsninger, men du kan hente og installerer dine egne programmer præcis som du er vandt til, så ønsker du ikke disse medfølgende apps, står det dig frit for at lade være.

Du kan eventuelt finde nogle videoer på Youtube eller billeder fra google, så du kan se lidt mere om det inden det udkommer. Lad mig opridse:

Fordele ved Windows 10:
- Markant hurtigere
- Minder om Windows 7
- Virker fint uden touch
- Mere velkendt for brugere fra Windows 7

Ulemper:
- Ser lidt anderledes ud end du er vant til fra Windows 7
- Eksisterer stadigvæk lidt to-delte løsninger, hvor noget er optimeret til touch fremfor PC
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2015 - 20:21 #4
Hvorfor installerer du ikke bare Classic Shell der for din brugerflade til at ligne Windows 7?
http://www.classicshell.net/
Du kan sågar få den helt gamle brugerflade på startknappen fra XP (klassisk) hvis dette ønskes.

Jeg er heller ikke til Metro design, så da jeg opgraderede for godt et år siden var det første jeg gjorde at installere Classic Shell.
Skal man installere Classic Shell på Windows 10 skal denne guide bruges:
http://www.eksperten.dk/guide/1627
Avatar billede moddi100 Seniormester
13. juni 2015 - 20:57 #5
I min optik er Windows 8 stadigvæk et splittet system - classic shell eller ej, så skiftes der hele tiden imellem alm desktop og så metro.
Avatar billede Slater Ekspert
13. juni 2015 - 23:47 #6
Hvornår skiftes der mellem desktop og metro med Classic Shell, moddi? Jeg har brugt det i halvandet år, og jeg ser aldrig metroen.
Avatar billede moddi100 Seniormester
14. juni 2015 - 00:55 #7
Jeg skal ikke kunne sige præcis, hvordan det er nu, da det er længe siden jeg har anvendt Windows 8 sidst. Men jeg husker noget med at ting såsom Kontrolpanel m.fl. var vældig glade for at åbne deres Metro-versioner i stedet for de normale.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2015 - 07:42 #8
Oplever også viperine's erfaringer. Ser kun Metro skærmen hvis jeg ønsker det ved at trykke på Windows tasten.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2015 - 07:45 #9
Passede ikke helt. Jeg går i start og trykker på "start skærm". Når denne skal forlades trykker jeg på Windows taste og kommer tilbage i Classic Shell.
Avatar billede Jannickhess Professor
06. juli 2015 - 23:34 #10
Tak 220661

Det bliver dit svar jeg vil bruge

Tak

Læg svar for point

JH
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. juli 2015 - 23:49 #11
Nu ved jeg ikke med jer, men jeg er ret hyppig bruger af windows-tasten, så for mig at se, vil den hele tiden vise metro :) men det er selvfølgelig nok bare en anden arbejdsgang end den vante.
07. juli 2015 - 09:32 #12
Ref #11 Se #4 !!!
Avatar billede moddi100 Seniormester
07. juli 2015 - 15:56 #13
Var bare på baggrund af #8 :)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2015 - 16:03 #14
Ping. Tak for point :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2015 - 09:44 #15
Lukketid?