Avatar billede kimlarsen Praktikant
15. juni 2015 - 10:34 Der er 2 løsninger

.htaccess i forbindelse med Umbraco

Hej

Jeg har et cms system som er lavet i Umbraco og bortset fra at hælde information ind i cms systemet, så ved jeg ikke en fløjtende fis om Umbraco.

Nu har jeg lavet en .htaccess som gerne skulle lave en 301 redirect, men af en eller anden grund kommer jeg konstant ind på den gamle side ( Umbraco siden )

Jeg undre mig lidt i den sammenhæng, over at der ikke er en traditionel index fil i roden som "starter" Umbraco op ?
Jeg har mit webhotel ved Unoeuro !

Nogle ideer om hvor jeg går galt ?

Kim
Avatar billede repox Seniormester
15. juni 2015 - 11:15 #1
.htaccess er til Apache webservere.

Umbraco kører på en IIS (da det er .NET). Jeg ved intet om IIS, men jeg ved at det er derfor din .htaccess ikke virker.
Avatar billede joelhansen Nybegynder
16. juni 2015 - 09:14 #2
Der er en gratis package (plugin) til Umbraco, som kan gøre det for dig. Det er nemt at installere og meget nemt at sætte Redirect regler op i.

Pakken hedder "301 URL Tracker" og kan hentes gratis her: https://our.umbraco.org/projects/developer-tools/301-url-tracker

Skriv gerne hvis du har spørgsmål eller har behov for lidt hjælp til at fikse det. Jeg udvikler Umbraco løsninger dagligt, så jeg ved en ting eller to :)