Avatar billede Andreeas Nybegynder
15. juni 2015 - 11:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gentagelse af makro i alle ark

Hej Eksperter,

Jeg arbejder på et dokument, der kan hente den nuværende brugers navn i et Excel ark.

Jeg kan godt få koden til at virke i mit aktive ark. men koden vil ikke køre i alle arkene i min workbook.

min kode ser således ud:

Private Sub brugernavn2()

Dim searchrange As Range
Dim findinitialer As Range

Set searchrange = Range("A1:xfd1")
Set findinitialer = searchrange.Find(what:="Initialer", lookAt:=xlWhole)

If findinitialer Is Nothing Then
MsgBox "Brug celletekst 'Initialer' eller fjern makro"
Else
findinitialer.Offset(1, 0).Value = StrConv(Username, vbUpperCase)
End If
End Sub

funktionen formlen henviser til er:

Function Username()
Username = Environ("UserName")
End Function

Håber i kan hjælpe mig med at få det til at køre i alle ark, uden jeg skal skrive den lange kode ind i alle worksheets. :)

På forhånd tak.
Avatar billede natkatten Mester
15. juni 2015 - 12:04 #1
Du skal indsætte koden i et modul og ikke i koden for det enkelte ark.
Avatar billede Andreeas Nybegynder
15. juni 2015 - 12:08 #2
tak for kommentaren fandt selv løsningen, rettede "private sub" og tilføjede

    Dim ws As Worksheet
    For Each ws In Sheets
    ws.Activate

:)