Avatar billede michaeltryl Seniormester
16. juni 2015 - 09:51 Der er 4 kommentarer

repeater?

min forældre har en router i den ene ende af huset (den kan ikke flyttes)
i den anden ende, i deres stuez driller det trådløse net en del.
Der er simpelthen for langt fra router til stue, så bærbar, ipad osv. har svært ved at opnå et godt signal.
vil denne
https://www.avxperten.dk/wifi-repeater/repeater-til-traadloest-netvaerk-300-mbps.asp
kunne hjælpe på det problem, ved at sætte den midt mellem router og stue?

hilsen
michael
Avatar billede sonalias Seniormester
16. juni 2015 - 10:34 #1
ja det vil den formentligt. Antaget at nettet er dårligt pga lav signal styrke og ikke pga forstyrrelser fra naboers wifi osv.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
16. juni 2015 - 10:42 #2
De bor på landet , så der er ingen andre net i nærheden :-)
jo nærmere man kommer routeren, jo bedre bliver signalet, så det er afstanden der driller.
Avatar billede sonalias Seniormester
16. juni 2015 - 13:47 #3
Fint, så ja, så vil en repeater være en løsning på problemet.. :)
Avatar billede sonalias Seniormester
16. juni 2015 - 13:47 #4
(*Dog kan en repeater ikke repeate mere signal end den får) dvs hvis den kan fange 25mbit (eksempel) så er det også kun dette den kan extende/repeate.