Avatar billede flemming_Rasmussen Nybegynder
16. juni 2015 - 14:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C5 ver4 sp1 efter migrering til ny server virker bruger ikke

hej, lad mig først sige jeg er helt på bar bund mht C5, jeg forsøger at hjælpe en bekendt efter et servernedbrud.

kort: c5 installeret på MS SMB server med et par brugere, efter nedbrud er hele c5 flyttet til ny server, med server 2008 og domain sat op, efter dette logger alle brugere ind som supervisor, jeg har læst I andre tråde herinde om hvordan man opretter brugere igen, men problemet er at jeg ikke kan finde ud af at komme dertil til :

Start din C5 som Supervisor. Gå i GENERELT / TILPASNING /
ADGANGKONTROL / BRUGERE OG GRUPPER.

der er ikke nogen "generelt" option på værktøjslinien - skal man logge ind på en special made for at få det?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
16. juni 2015 - 15:04 #1
Hej,

Du skal ikke kigge på 'Værktøjslinjen', men i C5 menuen efter kolonnen
'GENERELT'  Under denne finde du i bunden 'TILPASNING' - inden i den finder du de andre menu punkter.

Husk at kvalificere de bruger du opretter med domænenavnet, eksempel
hvis dit domæner hedder FABRIKKEN og brugeren hedder HANS, så skal
brugernavnet i tabellen se således ud:

FABRIKKEN\HANS

Husk at oprette 2 security groups på den SBS server. Den ene skal hedder C5Users og den anden skal hedder C5administrators.  Brugere somskal have adgang til C5 skal være medlem af disse grupper.

God fornæjelse
Peter Agger
Avatar billede flemming_Rasmussen Nybegynder
16. juni 2015 - 15:35 #2
mange tak for svaret, fundet og løsning I fuld gang

super god karma :-)

flemming