Avatar billede Allje Nybegynder
16. juni 2015 - 16:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Form post virker ikke men en lang tekst

Hej

Jeg har et problem men en side hvor man kan oprette en nyhed. Det virker når jeg tester det lokalt på min PC, men det virker ikke på serveren når teksten i nyhedsfeltet bliver over ca. 100 tegn.
Så genindlæses siden men $_POST inderholder ikke noget. Hvad kan der være galt?

Jeg har lavet et lille simpelt eksempel her:

<?php
echo 'post_max_size = ' . ini_get('post_max_size') . "<br>";
echo 'Time '. time().'<br>';
echo 'Post :';
echo '<pre>',  print_r($_POST),'</pre>';
echo '<br>';
?>

<!DOCTYPE HTML>
<html lang="da">
    <head>
    </head>
    <body>
        <form action="" method="post" id="update-news-form">
            <label for="news_content">Nyhed</label>
            <br/>
            <textarea type="text" id="news_content" name="news_content" required="true"></textarea>
            <br/>
            <input type="submit" name="news_submitted" id="news_submitted" value="Opret nyhed"/>
        </form>
    </body>
</html>

Både lokalt på serveren siger den at 'post_max_size' er 256M

Hilsen
Allan
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juni 2015 - 09:15 #1
Har du en demo side online man kan se ?
Avatar billede Allje Nybegynder
17. juni 2015 - 20:36 #2
Ja jeg har lagt den ud to steder.

1) www.langballe44.dk/test.php some er hosted ved one.com - her virker det fint

2) www.sundeved-gruppe.dk/test.php som er hosted ved meebox.net - her virker det ikke

/Allan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2015 - 23:41 #3
Lidt gætteri. Meebox anvender noget kaldet suhosin til at styrke sikkerheden, og den kan vistnok sætte en maksimal størrelse på det der kommer fra klienten.

Jeg kender ikke noget til meebox, og yderst lidt til suhosin, men en mail til meebox support om dette, vil kunne opklare problemer på no-time.
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. juni 2015 - 11:00 #4
Nu siger erikjacobsen som altid noget klogt.
Du kunne jo evt. lige smide en phpinfo() på begge hosts.
Måske du kan se nogle ting der siger "max" 100 eller lign.
Avatar billede Allje Nybegynder
29. juni 2015 - 22:03 #5
Hej

Jeg har lagt phpinfo() ind men kan ikke umiddelbart se noget. Men hvis skifter post ud med get så virker det. Nogen ide til hvad det kan skyldes?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juni 2015 - 23:40 #6
Jeg kan nu heller ikke lige se nogle værdier i din phpinfo, der ser mærkelige ud.
Avatar billede Allje Nybegynder
06. juli 2015 - 11:29 #7
Hej

Tak for jeres input. Problemet skyldes en fejl i php.ini filen. Den er nu rette og det virker :-)
Avatar billede Allje Nybegynder
06. juli 2015 - 11:30 #8
Hej

Tak for jeres input. Problemet skyldes en fejl i php.ini filen. Den er nu rette og det virker :-)