Avatar billede klavil Seniormester
17. juni 2015 - 14:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

trådløst internet går op og ned i hastighed hele tiden?

Fik Telia for ca 2 mdr siden. Havde før Stofa over fællesantennen men ca 3 gange om ugen skulle jeg slukke og tænde for routeren for at den fungerede igen.
Routeren er placeret samme sted som den før. TDC var nede at koble det udvendige til og kunne måle vi kunne køre en forbindelse på 54 Mbit. Vi har fået en 30/10 Mbit fra Telia.
Routerens trådløse del har en utrolig dårlig dækning ift det vi har haft før (telenor/Stofa).
Det trådløse internet svinger op og ned konstant. Selv ved en måling med Appen Speedtest ved siden af routeren får jeg en trådløs måling på 12-14 Mbit og så kan jeg gå op en time eller to efter og måle 28Mbit, det samme som med kabel.
Har problemer med at få vist noget på Chromecast i stueplan (routeren er på 1 sal) og det hakker tit i det. Ved Netflix som jeg ser over Appletv koblet til kabel, kommer der tit fejl der siger prøv igen senere.
Jeg har lige fået tilsendt en ny router men med samme dårlige dækning på det trådløse.
Jeg har købt 2 TP-Link Repeatere, men det hjælper kun på dækningen men de kan jo ikke hæve hastigheden på noget der er så ustabilt.
Jeg har nu, selv med 6 måneders binding, valgt at få Fibernet, da dette er uholdbart. Selv hvis der ikke er koblet noget på Routerens switch er det det samme. Jeg har brugt Wifi Analyser og skiftet til anden kanal som så ud til at være mere fri.
Nogen der har en ide eller evt kan bekræfte at Telias router har så dårlig trådlæs dækning
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. juni 2015 - 17:13 #1
Nu kender jeg ikke detaljerne omkring Telias løsning, men som regel kan du selv købe en ordentlig router, og anvende den fremfor Telias version. Typisk skal den så understøtte bestemt protokoller m.m., men det burde Telia kunne oplyse om.

Jeg kører f.eks. med Waoo, men anvender min egen router, der er markant bedre
Avatar billede klavil Seniormester
26. juni 2015 - 02:01 #2
Har snakket med Telia men ingen hjælpaf nogen art der :( Jeg har flere gange skiftet kanal på routeren og har her for 1 times tid siden skiftet fra 3 til 9. Før skift var det trådløse download hastighed 1,4 Mb/s plus minus og efter skiftet er den fast og stabil 3.2 til 3.4 Mb/s.
Kan du forklare mig hvordan det kan lade sig gøre. Ifølge Wifianalyser er der kun mig der dækker kanal 3 medens der er flere tæt på kanal 9. Nu må jeg så se hvor længe det holder.
De bliver dog ved med at sige at jeg har en masse enheder på som bruger hastighed, men hvis jeg skriver routerens adresse og ser på de enheder der optager en Ip adresse, så er der kun 2 ting der står som active, nemlig min netværksprinter samt den bærbare jeg bruger nu. Den sidste jeg snakkede med i teknisk support sagde at min Chromecast kunne han se var på og jo også brugte noget, men tvét hvor den sidder i, er slukket så det forstår jeg intet af. Jeg har lagt mærke til at når jeg går i seng og sætter denne bærbare på st.by så blinker wireless på routeren stadigvæk rimelig hurtigt som om der bliver ved med at være trafik men der er intet der bruger nettet på det tidspunkt?
Har du nogen ideer ??
Avatar billede klavil Seniormester
02. juli 2015 - 06:44 #3
lukker. bliver ikke klogere
Avatar billede klavil Seniormester
02. juli 2015 - 06:44 #4
:(