Avatar billede lektortl Juniormester
17. juni 2015 - 16:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird mangler diskplads

Mailprogram = Mozilla Thunderbird.
Når den starter, melder den:

Fejl i konto.
Der er ikke nok diskplads til at hente nye meddelelser. Prøv at slette gamle mails, tøm papirkurven og optimer dine mailmapper, og prøv så igen.

På både min egen harddisk, og på den diskplads der er hos udbyderen (TDC) er der rigeligt med plads.

Hvad kan det være?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2015 - 18:48 #1
Hvad sker der hvis du trykker på filer (øverst til venstre) og vælger "Optimer mapper"?
Har du prøvet dette?
Avatar billede lektortl Juniormester
18. juni 2015 - 11:37 #2
Der sker kun det, at den melder "Optimering udført" (fordi det har jeg prøvet, med det har desværre ikke hjulpet).
Mozilla Thunderbird opererer med et såkaldt mellemlager; dette har jeg prøvet at sætte til det størst mulige, uden at det hjalp.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2015 - 16:37 #3
Hvor mange mails har du liggende i programmet?
Kan det være det som der er problemet?
Som jeg læser denne tråd her, er mappernes størrelse afsat til max at fylde 2 gb, og hvis du overskrider dette kunne du måske få problemet du nævner. Som jeg ser tråden skulle men kunne komprimere mapperne for at få mere plads.

https://support.mozilla.org/da/questions/1027427
Avatar billede lektortl Juniormester
26. juni 2015 - 11:39 #4
Hej 220661
Jeg havde oprindeligt prøvet at tømme indmappen for filer.
Efter at have læst dit forslag prøvede jeg igen, og opdagede, at indbakkefilen ikke blev mindre af det.
Derfor prøvede jeg noget mere drastisk - jeg slettede (udenom Thunderbird) hele indbakkefilen fra harddisken.
Det fik Thunderbird til at oprette en ny tom indbakkefil.
Det hjalp!
Det var dig, der fik mig til at få denne ide, så jeg synes du skal sende et svar ind, som jeg kan give points.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2015 - 08:46 #5
Ok. Godt du fik styr på det. Dette er et svar til point :-)