Avatar billede bjarneha Praktikant
17. juni 2015 - 17:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ADGANGSKONTROL med stregkodescanner

Jeg kunne godt tænke mig at lave det sådan at når min stregkodelæser læser den rigtige stregkode (et antal "rigtige" ca. 100) åbnes automatisk et relæ udgang , der f.eks. kan bruges til døråbning.
Skulle gerne kunne fungere uden manuel operatør ved pc ;-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. juni 2015 - 18:12 #1
Og du søger et program til dette går jeg ud fra.

Jeg ved ikke lige hvad der findes på markedet, men hvis du skal have noget simpelt leveret fra bunden af, er jeg frisk på det.

Alternativt så prøv at skriv mere om, hvad du har af krav til systemet, så kan det være vi kan finde noget. F.eks.:

- Hvilken enhed skal systemet kører på? (PC, Arduino, tablet, m.fl.)
- Skal det sikres mod input på enhed eller står den sikret, så uvedkommende ikke kan komme til den
- Skal stregkoder genereres af systemet eller importeres?
Avatar billede bjarneha Praktikant
17. juni 2015 - 18:54 #2
jeg har en stregkodescanner og en ældre bærbar pc, som jeg gerne vil benytte. Et lille program der kører kont. og registrerer input fra scanner - når en af de rigtige koder "f.eks. 137701" bliver modtaget skal en port åbne, som kan trække et relækort eller lign.
Systemet behøver ikke være særligt sikker, da det er til et lille lukket system.
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. juni 2015 - 19:13 #3
Har du noget du kan forbinde til porten i computeren? Man kan så aktivere og deaktivere den helt
Avatar billede bjarneha Praktikant
17. juni 2015 - 20:03 #4
nej har ednu ikke købt relækort men tænker på f.eks.: http://www.axiris.eu/en/index.php/i-o-cards/usb-i-o-card
Scanner til input har jeg en metrologic håndscanner til usb porten.
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. juni 2015 - 20:22 #5
Det burde i hvert fald virke, du kan helt sikkert også finde det billigere, men det ved du nok mere om end jeg.

Jeg er selv stor tilhænger af Arduino, men det er jo en præference :)
http://www.miniinthebox.com/da/mega-2560-r3-atmega2560-16au-board-development-board-for-arduino_p903300.html
Avatar billede moddi100 Seniormester
24. juni 2015 - 22:55 #6
Fandt du en løsning?
Avatar billede bjarneha Praktikant
25. juni 2015 - 08:05 #7
arbejder langsom videre med en nem løsning. men takker for input.
Avatar billede bjarneha Praktikant
15. september 2015 - 07:06 #8
projektet droppet indtil videre.
Avatar billede moddi100 Seniormester
16. september 2015 - 21:17 #9
En skam, antager det var fordi du aldrig fandt en kombination af hardware + software?