Avatar billede baxie Nybegynder
17. juni 2015 - 19:58 Der er 1 kommentar

To kalendere, to PC'ere og to telefoner

Jeg skal lave et kalender-netværk mellem min kære moder og hendes mands computere, der samtidig opdaterer til og fra deres telefoner.

Det nuværende setup de kører med ser sådan ud:

Mor:
PC: Windows 8.1
Telefon: Android 4.4.4
Mail: live-mail. (Jeg går ud fra, at det er det samme som outlook)

Mand:
PC: Windows 8.1
Telefon: Android 4.1.2
Mail: pc.dk mail.

Jeg eftersøger en løsning, der gør, at de begge kan fortsætte med at bruge deres mails. Om det så betyder, at jeg skal synkronisere mellem google og outlook, for at få det til at køre på telefonerne, så må det være sådan. Det nemmeste ville naturligvis være, at sætte min stedfars mail op i et outlook-program og få ham til at bruge den, men hvis det er lettere, at køre dem ind over en google-kalender for at få telefonerne med, så er det også ok.

Altså: Det er ikke så vigtigt, hvilket system de skal bruge ift. kalenderen, men de vil ikke opgive deres mails, så det kommer jeg ikke udenom.

Nogen derude, der sidder med en fiks løsning?
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juni 2015 - 21:56 #1
Nu siger du jo selv de ikke vil opgive deres mail.
Men en gmail ville jo løse alle deres problemer.
Og det med at "opgive" en email, er jo bare at sende rundt til alle.
Og i en overgang kan de lave autoreply / forward fra live-mail til gmail.
Så intet går tabt.
Det vil klart være nemmeste løsning.