Avatar billede maaloev Nybegynder
18. juni 2015 - 12:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opret en URL genvej, der åbner med Internet Explore

Hej

Er det muligt at lave en skrivebord genvej til en hjemmeside i Windows 8.1, der åbnes i en bestemt browser. Jeg bruger normalt Chrome, men denne hjemmeside virker kun i Internet Explore

M.v.h.

Michael
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2015 - 14:06 #1
opret en genvej, og skriv hele baduljen ind, fx
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" http://youseeplay.dk/

" omkring ie, da der er mellemrum i stien. youseeplay er heller ikke glad for chrome.
Avatar billede maaloev Nybegynder
18. juni 2015 - 16:29 #2
Hej

Tak for hjælpen. Jeg havde lige lidt problemer, da den genvej jeg havde oprettet, ved at trække url'en ud på skrivebordet ikke virkede. Jeg måtte lave en genvej til IE, som jeg så kunne udvide med http://youseeplay.dk/.

Det er nemlig fordi Youseeplay ikke kan samarbejde med Chrome, jeg bliver nød til at bruge IE.

M.v.h.

Michael
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2015 - 16:34 #3
netop af samme årsag har jeg også youseeplay på den måde. Ser frem til at de bliver færdige med chromecast til ios - har været lovet længe.
Men bare læg et svar selv og accepter det, så spg lukkes.
Avatar billede maaloev Nybegynder
19. juli 2015 - 12:21 #4
Mange tak for hjælpen. Det verker fint.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2015 - 12:34 #5
Ok - bare accepter svar, og behold point.