Avatar billede andersbay Nybegynder
20. juni 2015 - 15:18 Der er 2 kommentarer

CS Go: Lag

Mine drenge oplever stor glæde ved at spille CS Go. Hyggen ødelægges kun, når spillet "lagger", som de siger. Her står deres dumme far af. Hvad fivlan kan gøre ved det problem. Som jeg forstår det reagerer spillet langsomt ved lag og mister sin dynamik.
Avatar billede KHHP Juniormester
20. juni 2015 - 17:14 #1
Hej
"Lag" kan er typisk en definition af at spillet reagerer langsomt eller at man taber dele af bevægelserne.
I spil som CS:GO, hvor der er multiplayer, så vælger nogle spillere at definere "lag" som en definition af høj latency/ping tider.
Den første definition kan kun løses ved en hardware opgradering eller ved at nedjustere grafikindstillingerne i spillet.
Den anden definition er typisk relateret til problemer med styring af båndbredden/internethastigheden i din router. Det kan dog også være relateret til det trådløse signal, såfrem de spiller henover jeres trådløse internetforbindelse. Her er der typisk forstyrrelser fra TV, smartphones, mikrobølgeovn, radio mv. da de alle benytter 2.GHz frekvensbåndet. Lige netop dette er et problem hos mig, da vi bor mange husstande tæt på hinanden og vi har alle sammen trådløst internet og andet udstyr der forstyrrer på 2.4GHz frekvenserne. Det jeg har gjort er at købe en ny trådløs router/access-point der kan kører 5GHz og da dette ligger på en lang højere frekvens er der ingen forstyrrelser fra de omkringliggende enheder. Dog kræver 5GHz at både dine computere og din trådløse router understøtter det.

Kører I med trådløst internet, så start med at tilslutte computeren til en LAN-port direkte i jeres trådløse router. Det plejer at løse problemet. Tag evt. også en hastighedstest på speedtest.net og se om du får den hastighed du betaler for.
Avatar billede kalp Novice
20. juni 2015 - 18:44 #2
Jeg er fuldstænding enig med KHHP.

Kør med kabel og problemet er sikkert løst.
Det kræver ikke en særlig kraftig maskine at køre CSGO, men problemet er næsten altid at man kører over trådløst net og her vil man opleve vilde lag spikes afhængigt af hvad andre på netværket foretager sig.

Jeg har selv fuldstændigt droppet det trådløse, med eller uden forstærkere.

Det eneste der virkelig virker er ledning direkte ind i router.