Avatar billede hurra Novice
21. juni 2015 - 21:49 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

sol og nørd

Hej Experter

Jeg har lavet et embedded projekt, der skal bruges ude i haven/marken. Jeg har et større setup der ude, og et af de problemer jeg kæmper lidt med lige nu, kan jeg ikke genskabe i lab. I dag har jeg så sidder der ude, og har prøvet at debugge og rette koden.

Og det er så her mit problem opstår. Jeg kunne ikke se noget på min laptop, fordi det nu er gået hen og er blevet sommer og solen skinner. Løsningen var at jeg kunne ligge under traktor vognen, men det er ikke optimalt når jeg hele tiden skal ud og måle og rette i setuppet.

Ud over at jeg kan vælge at arbejde om natten, er der så nogen af jer de kender til en skærm teknologi der kan bruges udenfor? Jeg har kikket lidt efter hvad der findes, men har ikke fundet noget jeg rigtigt kan bruge.

Jeg har læst om electrowetting skærme, men de eneste jeg har kunne finde, ser ud til at side på tablets... jeg har brug for et hdmi input på den. Ved i om der findes noget i en "normal" monitor?

Så den eneste reelle løsning jeg har kunne finde, er vr briller. Er der nogle af jer der har prøvet at bruge sådan nogle til at programmere på?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. juni 2015 - 23:31 #1
4 pæle og en pressening?
Avatar billede hurra Novice
22. juni 2015 - 21:35 #2
Jah, jeg har også prøvet lidt i den retning - jeg prøvede med parasollen, men der var ikke skygge nok. Og hvad langt være var, en parasol (og pressening) har ikke rigtig nogen nørde-faktor ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juni 2015 - 23:33 #3
Parasol og så en pressening ovenpå som så går ned til jorden hvor du hat telt pløkker i XL størrelsen.. Du kan vel altid spraye ordet nørd derpå ;-)

Ellers hvad med et telt? (Findes mange typer)
Avatar billede hurra Novice
23. juni 2015 - 06:57 #4
Sådan et gammel, gult tdc telt kunne faktisk være ret sejt, og det er formentligt designet til formålet :)

Men der findes jo da også "telte" der kun skal dække computer skærmen (e.g. think tank pixel, http://www.thinktankphoto.com/products/pixel-sunscreen-v2.aspx). Det kunne også tænkes at det kunne gøre noget ved min dej-farvede hud ;)

Jeg syntes nu stadig det scorer lavt på nørd-skalaen, men det er garanteret i den billige ende og garanteret langt fra den dårligste ide, så indtil videre syntes jeg det er det bedste bud.
Avatar billede hurra Novice
23. juni 2015 - 07:12 #5
Ok, det var faktisk en rigtig god ide du bragte mig i retning af der. Nu har jeg bestilt en ThinkTank Pixel Sunscreen v2.0 til 94€ incl forsendelse fra Tyskland.

Blueeyez, du fortjener points for at pege mig i den rigtigt retning. Kommer du med et svar?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juni 2015 - 08:19 #6
lyder godt :-)

Du får et svar herfra og håber det kommer til at fungere :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juni 2015 - 08:20 #7
Svar