Avatar billede Nordsten Nybegynder
21. juni 2015 - 23:25 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Spy-Hunter

Godtroende som jeg var, så installerede jeg antivirusprogrammet Spy-Hunter, men har fortrudt - nu kan jeg ikke afinstallere programmet. Den normale procedure igennem kontrolpanel - tryk fjern - virker ikke, er der nogen der kan anvise en metode til at afinstallere dette program?
22. juni 2015 - 05:42 #1
... under hvilket styresystem ?
22. juni 2015 - 05:45 #2
Forventer at der er tale om M$ Windows ?

1) Systemgendannelse til FØR denne installation

2) Afinstall vha
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html FREE versionen
Avatar billede Nordsten Nybegynder
22. juni 2015 - 09:10 #3
Jeg har Windows 7 og det er Spy-Hunter 4 jeg har installeret. Her til morgen prøvede jeg at afinstallere med en helt nyåbnet computer og det lykkedes at fjerne Spy-Hunter, på sædvanlig måde, fra kontrolpanelet, men 5 minutter efter dukkede den op på skærmen og ikonet på startsiden er der stadig....
22. juni 2015 - 22:11 #4
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2015 - 22:22 #5
#3 Det er derfor du også skal bruge Revo Uninstaller Free, der fjerner regitrerings oplysninger og mapper  under afinstallering som "normal" afinstallerings process i mange tilfælde ikke fjerner
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2015 - 23:30 #6
Har du noget der hedder "RegHunter" i "Programmer".

http://www.enigmasoftware.com/program-uninstall-steps/
Avatar billede Nordsten Nybegynder
24. juni 2015 - 09:24 #7
Tak for svarene - indtil videre. Som jeg skrev, så fik jeg afinstalleret Spy Hunter igennem kontrolpanel, men ikonet på skrivebordet er der stadig og Spy Hunter dukker stadig op på skærmen i fuld gang med at scanne. Har install. Revo og alle mine ikoner fra skrivebordet er på listen, minus Spy Hunter ikonet, så derfor kan jeg ikke afinstall. Har prøvet at søge efter Spy Hunter i øverste venstre hjørne af Revo, men den viser intet.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2015 - 21:36 #8
Prøv at installere Spy Hunter igen, og se om den ikke dukker op i Revo uninstaller. Gør den det, har du nok bedre held med at afinstallere.
Ellers find den under under C-drevet Program files eller Program files (86) og slet den der. Giver det problemer, kan du boote på en Linux boot CD og derfra afinstallere.
26. juni 2015 - 05:31 #9
Hvad med #4 ???
26. juni 2015 - 05:32 #10
og/eller

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Ny guide til MalwareBytes ->
http://www.eksperten.dk/guide/1605
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2015 - 08:58 #11
#10
Spy Hunter er jo hverken Malware eller Virus, så den bliver ikke fjernet af hverken CCleaner eller Malwarebytes, selv om det ellers er udmærkede programmer.
Avatar billede Nordsten Nybegynder
26. juni 2015 - 15:47 #12
Hej roundandbald. Det var lige det der skulle til for at fjerne Spy Hunter. Tak for hjælpen. Rart at få den væk, den er åbenbart ikke farlig, men et kæmpe irritationsmoment. Vær venlig at fortælle mig hvordan jeg giver point, jeg kan ikke finde en boks der hedder "accepter svar" Venligst Nordsten.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2015 - 22:01 #13
Når man vil give point beder man den eller dem, man vil belønne om at lægge et svar, som man derefter accepter.
Jeg samler ikke på point, så du lægger så selv et svar, og får dine point tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2015 - 22:05 #14
Ps. Du kan selvfølgelig vælge at give point til andre.
Avatar billede Nordsten Nybegynder
26. juni 2015 - 23:44 #15
Okay - jeg er tilfreds nu og afslutter hermed. MVH. Nordsten.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2015 - 08:42 #16
Jeg er glad for ar Revo Un installer kunne fjerne den for dig.

For at være ærlig har jeg ikke meget tiltro til Spyhunter.
Programmer der scanner din pc der IKKE tilbyder en prøveperiode før man skal købe den holder jeg mig fra.
Det er langt hen ad vejen pengemaskiner der kun tænker på profit for den der har lavet dem. Jeg siger derved ikke at SpyHunter udelukkende er det.
Derfor har jeg aldrig brugt Spyhunter, men hellere HitmanPro, der tilbyder en 14 dages licens hvis programmet finder noget snavs.

Jeg mener derfor at Karise Larry burde være med i point da han anbefalede Revo Uninstaller i indlæg #2
Husk altid at bruge Revo når du fjerner programmer, og som en ekstra gardering kør en oprydning med CCleaner.

Fortsat god sommer :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2015 - 08:44 #17
Hvis du beder ham om svar, og så vil lukke tråden, så husk at afkrydse begge svar og lukke på denne måde her:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Nordsten Nybegynder
27. juni 2015 - 10:21 #18
Jeg er stadig ikke helt med i det med pointgivning. Når så jeg vil bede Karise Larry om at lægge et svar, skal det så være i kommentar eller svarfeltet jeg spørger ? Indtil videre har jeg kun set -Accepter svar - i min egen, sidste, kommentar eller svar. Hilsen Nordsten.
27. juni 2015 - 13:01 #19
Ping ... (Dette er så et ]Svar] ...)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2015 - 20:17 #20
#18 Det gik jo fint :-)