Avatar billede guldhammer72 Novice
22. juni 2015 - 16:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsætte en ekstra server??

Hej.

Jeg har en Webserver med følgende Specs:
AMD 1,67 Ghz(2 kerner)
4 GB ram

Jeg overvejer at købe, f.eks en Raspberry Pi 2 Model B, 1GB Ram
og sætte den til at klare selve hjemmeside delen, og lade den nuværende tage sig af MySQL databaserne.

Tror i det vil være en god løsning??

Mvh
Guldhammer
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2015 - 16:41 #1
jeg ville nok bare skifte placeringen af hjemmesiden + databasen ud, så den del kører på/fra en ssd på nuværende server.
Avatar billede guldhammer72 Novice
22. juni 2015 - 17:12 #2
Den kører allerede på en ssd disk.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2015 - 17:59 #3
Anden mulighed er netkort i pc så den kan køre 1ghz. Og evt en router hvis det er nødvendigt for at køre 1ghz lokalt.
Tredie mulighed er motherboard, CPU med flere kerner, og mere ram.
Altså hvis ydelsen skal løftes. Raspberry vil kun komplicere opsætningen.
Avatar billede guldhammer72 Novice
22. juni 2015 - 20:22 #4
Opsætningen er ikke et problem,
CPU kan ikke opgraderes, og mere ram hjælper ikke.

Netkortet, switch og router er gigabit.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2015 - 21:29 #5
ok - du vil have ret - det får du ikke at mig. Selvfølgelig kan cpu opgraderes - du vil bare ikke.
Tag nu bare din løsning.
Avatar billede guldhammer72 Novice
22. juni 2015 - 22:12 #6
Det ved du ikke noget som helst om.
Cpu'en er loddet på det mainboard som sidder i min server,
så smut til en anden tråd og spam den.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2015 - 02:45 #7
Jeg prøver igen: Tredie mulighed er motherboard, CPU med flere kerner, og mere ram.
Dvs en samlet pakke - jeg har ikke skrevet at du kunne skifte CPU alene.
Avatar billede guldhammer72 Novice
24. juni 2015 - 00:20 #8
Ja det bliver nok den eneste løsning.